عضویت در کانال مدیریت فرایند
کتاب سیستم سازی کسب و کار
سیستم سازی کسب و کار

کتاب سیستم سازی کسب و کار

 

سیستم سازی یک بحث نه چندان جدید بلکه با رویکردی نوین است. حرف اصلی سیستم سازی این است که چطور سیستم هایی را طراحی کنیم که بجای افراد کار را برعهده بگیریند و کسب و کار قائم به فرد نباشد.

 

قائم به فرد بودن را میتوان در تقریباً اکثر کسب و کارهای کوچک در کشورمان مشاهده کرد. این اتفاق ناخوشایند اثرات نامطلوبی بر روی کسب و کارها دارد که یکی از آنها این است که کسب و کار تا سقف زمان و انرژی صاحب کسب و کار رشد خواهد کرد.

  • چرا شرکتها و کسب و کارهای حتی موفق ایرانی به این نقطه نمیرسند که مثلاً ۱۰۰۰ شعبه داشته باشند؟
  • چرا کسب و کارهای ایرانی به شرکتهای اینترنشنال و چند ملیتی تبدیل نمی شوند؟
  • چرا بسیاری از کارگاه ها تبدیل به کارخانه های بزرگ نمیشوند؟
  • چرا یک رستوران فوق العاده نهایتاً دو یا سه شعبه دارد و تبدیل به یک رستوران زنجیره ای با چند صد شعبه نشده است؟
  • چرا بسیاری از کسب و کارها شکست میخورند؟
  • و ده ها چرای دیگر؟

 

پاسخ همه سئوالات فوق در یک کلمه است. سیستم سازی

 

سیستم سازی مجموعه اقداماتی است که صاحب کسب و کار طی آن اقدام به شناسایی سیستم­های موجود، بهبود سیستم ها، ایجاد سیستم های جدید و ثبیت و نهادینه سازی آنها مینماید.

 

وقتی حرف از سیستم به میان می آید نباید بترسید. موضوع خیلی پیچیده نیست. (در واقع ساده کردن پدیده ها یکی از مهارت هایی است که باید سیستم سازان آنرا فرابگیرند.) وقتی پا در این عرضه بگذارید در خواهید یافت که سیستم سازی فرایندی بسیار ساده و قابل حصول است.

 

جالب است بدانید تیم ما تاکنون ۳ کسب و کار جدید راه اندازی کرده است که یکی از آنها مدرسه مدیریت فرایند است. در زمان مناسب در مورد اینکه از کجا به کجا رسیده ایم و با چه امکانات و منابعی این مسیر را طی نموده ایم، صحبت خواهیم کرد ولی آنچه به موفقیت ما کمک شایانی کرده است، سیستم سازی است. در واقع ما سیستم سازی را در کسب و کارهای خود چندین مرحله اجرا کرده ایم.

 

حال در نظر داریم در راستای رسالت اجتماعی مان، دانش و تجربیات خود در حوزه سیستم سازی را با سایر کسب و کارها به مشارکت بگذاریم. به این نتیجه رسیدیم که نگارش کتابی کاربردی در این حوزه تا حدود بسیار زیادی میتواند مفید باشد.

 

ان شا الله به زودی این کتاب چاپ شده و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

 

جهت مشاهده فهرست مطالب کتاب و سایر اطلاعات تکمیلی روی دکمه پایین کلیک کنید.

 

کتاب سیستم سازی کسب و کار

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .