عضویت در کانال مدیریت فرایند
برگزاری اولین کنفرانس مدیریت فرایند کشور با بالاترین کیفیت
کنفرانس مدیریت فرایند

در ۲۹ دی ماه سال ۱۴۰۰، اولین کنفرانس مدیریت فرایند کشور به همت مدرسه مدیریت فرایند و شرکت توسعه راهکار جهان مدیر به عنوان برگزارکنندگان اصلی از ساعت ۱۰ الی ۱۸ در سالن اجتماعات نور دانشگاه الزهرا (س) با حداکثر کیفیت برگزار گردید.

 

در این مطلب در نظر داریم برخی از مهم ترین رویدادهای این کنفرانس را برای شما خواننده محترم بازگو نماییم.

اولین و جالب ترین نکته در مورد این کنفرانس، حضور بیش از ۳۵۰ علاقه مند و متخصص به موضوع مدیریت فرایند بود که تمام ظرفیت سالن را تکمیل کرده بود. البته گفتنی است ظرفیت سالن بیش از ۷۰۰ نفر است که شرکت کنندگان با در نظر گرفتن فاصله اجتماعی و بصورت یکی در میان در سالن حضور داشتند.

 

نکته جالب دیگر در مورد این کنفرانس تکمیل ظرفیت آن حدود ۵ روز پیش از آغاز کنفرانس بود. پیش بینی می کردیم که کنفرانس مورد استقبال متخصصین قرار بگیرد ولی با توجه به اینکه خیلی ها قصد داشتند روزهای آخر ثبت نام کنند، از کنفرانس جا ماندند.

 

کنفرانس مدیریت فرایندها

 

متخصصین بیش ۱۵۰ سازمان در کنفرانس حاضر بودند و این موضوع هم برای ما و هم برای اسپانسرها و حامیان مالی کنفرانس که اکثراً شرکت های فروشنده نرم افزارهای BPMS ایرانی بودند، جذابیت بالایی داشت.

 

کنفرانس مدیریت فرایند

 

 

کنفرانس BPM

 

۶ اسپانسر مالی از کنفرانس حمایت کردند. از بین این ۶ حامی ۴ شرکت فروشنده نرم افزارهای BPMS ایرانی و یک شرکت در حوره ارتباطات و زیر ساخت (شرکت افرانت) بودند. تیزر و فیلم کوتاه معرفی این شرکت ها پیش از آغاز کنفرانس و بین زمان های استراحت بارها پخش شد و لوگوی آنها نیز در تمام پوسترها بصورت ویژه و در مسیرهای مختلف قرار گرفت. طبق نظرسنجی به عمل آمده، رضایت حامیان به دلیل مراجعه متخصصین از سازمان های مختلف در سطح بسیار بالایی قرار داشت.

 

کنفرانس مدیریت فرایند

 

همچنین کاتالوگ شرکت های اسپانسر در پکیج هدیه کنفرانس قرار گرفته بود که در ابتدای ورود تقدیم شرکت کنندگان گردید.

 

بیش از ۴۰ اسپانسر معنوی به ما در برگزاری این کنفرانس یاری رسانند که سعی کردیم در پوستر کنفرانس لوگوی آنها را درج و مراتب تشکر خود را اعلام نماییم. همچنین در پیج ایستاگرامی کنفرانس نیز نسبت به همین امر اقدام گردید.

 

کنفرانس مدیریت فرایند

 

۱۲ سخنرانی فوق العاده. ۱۲ سخنران در این کنفرانس به بیان مطالب خود در زمینه مدیریت فرایند پرداختند که به ترتیب موضوعات سخنرانی عبارتند از:

  • ضرورت مدیریت فرایند وچالش های انتخاب ابزارهای BPMS
  • درس‌آموخته‌های پروژه BPM در پژوهشگاه‌صنعت‌نفت
  • نقش فرایند در تحقق استراتژی‌های سازمان
  • حاکمیت فرآیند در عصر تحول دیجیتال
  • ریسک‌ها و چالش‌های استقرار نرم‌افزارهای BPMS
  • معرفی یک متدولوژی جدید در استقرار مدیریت فرایند
  • چند گام فراتر: فرایندکاوی
  • چرا سازمان‌ها فرایند محور نیستند؟
  • مدیریت تغییرات در BPM
  • چند گام فراتر: ربات‌های نرم افزاری
  • افق‌گشایی از تحلیل کسب‌و‌کار برای فرآیندهای سازمان‌های ایرانی

 

مطالب ارائه شده برخلاف بسیاری از کنفرانس های دیگر، بیشتر بار تجربی داشت و از چاشنی علم نیز برخوردار بود بطوریکه بسیاری از سخنرانان، مدیران و مشاورین پروژه های بزرگ مدیریت فرایند کشور به شمار می روند و تجربیات خود را از استقرار مدیریت فرایند بیان نمودند.

 

از مباحث قابل تامل در این کنفرانس ارائه و سخنرانی افتتاحیه توسط مهندس رمضانی موسس مدرسه مدیریت فرایند و آکادمی تحلیل کسب و کار به عنوان سخنران اول بود که بعد از تشکر از شرکت کنندگان، به بیان مطالبی در خصوص ضرورت استقرار مدیریت فرایند و تغییرات بازار ابزارهای استقرار مدیریت فرایند و نرم افزارهای BPMS درکشور طی سال های اخیر بود. همچنین مهندس دلیری به ارائه یک متدولوژی نوین در زمینه استقرار مدیریت فرایند پرداخت که با همکاری مهندس رمضانی طراحی و مورد آزمایش قرار گرفته بود.

 

مهندس رمضانی مدیریت فرایند

 

مهندس دلیری مدیریت فرایند

 

همیاری و کمک دوستان عزیز شرکت کننده در دوره بلند مدت پرورش متخصص مدیریت فرایند سال ۱۴۰۰ به تیم برگزار کننده کنفرانس نیز جای تشکر ویژه دارد. این دوستان عزیز پا به پای ما زحمت کشیدند. ارتباط صمیمی ایجاد شده بین تیم ما و این دوستان از نکات قابل توجه دوره بلند مدت پرورش متخصص مدیریت فرایند سال ۱۴۰۰ به شمار می رود که در گزارش دیگری بصورت مفصل به آن خواهیم پرداخت.

 

کنفرانس مدیریت فرایند

 

عدم حضور هیچ یک از فروشندگان نرم افزار Bizagi در این کنفرانس علیرغم تلاش ما برای این موضوع که خود نشان از این است که چنین تیم هایی از عقبه، قابلیت و پتانسیل بالایی برخوردار نیستند. به زودی طی یک لایو در پیج اینستاگرام مهندس رمضانی، تغییرات رخ داده در بازار BPMS کشور سخنان مهمی را ارائه خواهند شد.

 

سخنرانی رودی نیکس به عنوان سخنران خارجی و ترجمه همزمان آن برای حاضرین بدون کوچک ترین ایراد و اشکالی انجام شد. موضوع سخنرانی ایشان فرایندکاوی بود که با استقبال علاقه مندان مواجه شد.

 

آموزش فرایندکاوی

 

نظم فوق العاده در برگزاری کنفرانس مدیریت فرایند و رعایت برنامه زمانبدی اعلام شده قبلی نیز موضوع مهمی بود که تقریباً تمام شرکت کنندگان نسبت به آن ابزار رضایت حداکثری کردند.

 

از دیگر نکات برجسته کنفرانس مدیریت فرایند، صدور گواهی نامه شرکت کنندگان در روزهای پیش از برگزاری کنفرانس بود که در انتها به شرکت کنندگان تقدیم گردید.

 

شرکت کنندگان تا دقیقه ۹۰ سالن را ترک نکرده بودند. می توان گفت تقریباً تمام شرکت کنندگان تا لحظات پایانی سخنرانی آخر که با موضوع تحلیل کسب و کار و ارتباط آن با مدیریت فرایند بود در سالن کنفرانس حضور داشتند.

 

درخواست جهت برگزاری و تکرار این کنفرانس در سال های آینده توسط شرکت کنندگان و حتی سخنرانان عزیز نیز نکته جالب و درخور توجه دیگری بود. به امید خدا سال آینده با قدرت تر چنین رویدادی را برگزار خواهیم کرد.

 

در پایان لوح و تقدیرنامه به حامیان مالی کنفرانس اعطا گردید.

 

کنفرانس مدیریت فرایندهای کسب و کار

 

امید است با یاری شما عزیزان بتوانیم گامی کوچک در جهت فرهنگ سازی مدیریت فرایند در سازمان های ایرانی برداریم.

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .