عضویت در کانال مدیریت فرایند
خبر برگزاری کنفرانس فرایندکاوی در حوزه انرژی
آموزش فرایندکاوی

جالب است. در دنیا نه تنها در مورد فرایندکاوی رویدادهای علمی مختلفی برگزار شده است که نشان دهنده ضریب نفوذ بالای این حوزه در صنایع مختلف است، بلکه این رویدادها به سمت تخصصی شدن نیز پیش می رود. به عنوان نمونه کنفرانس فرایندکاوی در حوزه انرژی برگزار شده است که در این نوشته، بخش هایی از محتوای این کنفرانس را برای شما همراه گرامی مدرسه مدیریت فرایند، ارائه خواهیم کرد.

 

شرکت‌های انرژی با انبوهی از چالش‌ها روبرو هستند: بی‌ثباتی جهانی قیمت ها، اختلالات زنجیره تامین و مشکلات اقتصادی کلان. اما مشکلات و چالش ها در عین حال فرصت‌هایی را نیز ایجاد می‌کنند. شرکت هایی که خود را با این شرایط به سرعت در حال تغییر وفق می دهند، نه تنها می توانند زنده بمانند، بلکه پیشرفت می‌کنند.

 

در داخل هر سازمانی کسانی هستند که می خواهند این تغییر را هدایت کنند. آنها نمی پذیرند که ناکارآمدی بهای کسب و کار است. آنها می دانند که نحوه انجام کار می تواند بهتر باشد، کارها می تواند سریعتر انجام شود، کسب و کار می تواند پایدارتر باشد و ارزش می تواند بیشتر باشد. آنها عاملان تغییر هستند و با سیستم ها و پشتیبانی مناسب می توانند به تغییر دهنده بازی تبدیل شوند.

 

صدها نفر از این تغییر سازان از صنایع نفت و گاز، مواد شیمیایی و آب و برق در هیوستون برای کنفرانس فرآیندکاوی در حوزه انرژی گرد هم آمدند. آنها جمع شدند تا یاد بگیرند که چگونه فرآیندکاوی می تواند فرصت هایی را برای هدایت ارزش در خطوط بالا، پایین و سبز پیدا کند، هزینه های آنها را کمتر کرده و بهبودهای واقعی رو بتوانند بر روی فرایندهای کسب و کارشان اعمال نمایند.

 

آقای رزیناک معاون ارشد اکوسیستم و صنعت، در طول سخنرانی اصلی رویداد گفت: «با استفاده از فرآیندکاوی، شرکت‌های نفت و گاز مانند شما نه تنها می‌توانند ارزش عظیمی را ایجاد کنند، بلکه می‌توانند عملیاتی چابک، انعطاف‌پذیر و پایدار بسازند».

 

با فرآیندکاوی، شما این قدرت را دارید که:

  • اطمینان حاصل کنید که مواد خام حیاتی همیشه در دسترس هستند.
  • خرابی تجهیزات را پیش‌بینی می‌کنید.
  • تعمیر و نگهداری پیشگیرانه را فعال می‌کنید
  • پروسه تامین مواد و تجهیزات خود را رصد و زمان اجرای آنها را به کوتاه ترین زمان ممکن تبدیل کنید.
  • هزینه و انتشار گازهای گلخانه‌ای را برای تصمیمات حمل‌ونقل هوشمند شبیه‌سازی می‌کنید.
  • و…

 

ارزش 2.5 میلیارد دلاری توسط شرکت های نفت و گاز با فرآیندکاوی ایجاد شده است.

در طی مراسم افتتاحیه، شرکت‌های بزرگ انرژی از سراسر جهان روی صحنه آمدند تا تجربیات واقعی خود را در زمینه فرآیندکاوی به اشتراک بگذارند. در این رویداد استفاده کنندگان از فرآیندکاوی و شرکای اکوسیستم مانند ExxonMobil، Chevron، MOL Group، Huntsman Polyurethans، SLB و PwC حضور داشتند.

 

اریکا ویندهام، مدیر پلتفرم فرآیندکاوی ExxonMobil گفت: فرآیند کاوی موثرترین ابزاری است که من دیده ام برای بهبود مستمر فرآیند کسب و کار.

 

رزنیک نتایج اجرای فرایندکاوی را چنین برشمرد:

  • درک ارزش در تدارکات، مجموعه ها و سایر خدمات مالی بهینه سازی نگهداری کارخانه و…
  • ساده کردن متر به پول نقد (برای خدمات آب و برق) کاهش انتشار گازهای گلخانه ای برای تصمیم گیری های حمل و نقل هوشمند پ
  • شتیبانی از برنامه های نوسازی ERP در سطح سازمانی

 

او همچنین به طور خاص یک داستان با ارزش را مطرح کرد. با استفاده از فرآیندکاوی برای فعال کردن اتوماسیون PO (purchase order)، کاهش زمان خرید و اطمینان از رعایت هزینه ها، 800 میلیون دلار در هزینه های تدارکات صرفه جویی کرد.

 

رزنیک توضیح داد که چگونه این غول نفت و گاز (BP) از فرآیندکاوی برای تماشای جریان تدارکات در سراسر جهان و مشخص کردن چگونگی به دست آوردن ارزش بیشتر استفاده می کند. او همچنین گفت که سیر تعالی فرآیند BP با تدارکات متوقف نشده است. این شرکت در حال تعبیه فرآیندکاوی در تار و پود ابتکارات استراتژیک BP است.

 

رزنیک گفت: «وقتی به دنیا نگاه می‌کنیم، وقتی به صنعت انرژی نگاه می‌کنیم، آن را فقط آنطور که هست نمی‌بینیم. «ما آن را برای آنچه که می تواند باشد می بینیم.»

 

نوآوری‌های فرآیندکاوی در روز انرژی ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته شد

شرکت‌کنندگان همچنین شنیدند که چگونه نوآوری‌ها در فرآیند کاوی،  فناوری را بصری‌تر، بازتر و هوشمندتر می‌کند. مثلا:

  • امکان مشاهده سرتاسر عملیات کسب و کار فراهم می شود
  • شفافیت زنجیره تامین فراهم می شود و فرآیندکاوی مشتریان را قادر می سازد تا گلوگاه ها را در ایجاد کالاهای نهایی از تامین مواد خام تا تحویل نهایی را آشکار و کاهش دهند.

 

دیویا کریشنان، معاون بازاریابی محصول شرکت Chevron گفت: «مشتریان و شرکای ما کارهای باورنکردنی با فرآیندکاوی انجام می‌دهند. “آنها به طور مداوم در حال پیشروی در مرزهای توانایی فناوری هستند و به ما کمک می کنند تا محصول خود را به ارتفاعات جدیدی برسانیم.”

 

جالب است که در کشورهای توسعه یافته نه تنها واحد فناوری اطلاعات و دفتر مدیریت فرایند، بلکه سایر واحدهای سازمانی نیز از فرایندکاوی بهره برداری کرده و نسبت به این موضوع شناخت کافی دارند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .