عضویت در کانال مدیریت فرایند
چرا بانک ها به فرآیندکاوی نیاز دارد؟
فرآیندکاوی در بانک

فرآیندکاوی یک یک فناوری پیشگامانه است که می‌تواند صنعت بانکداری و مالی را متحول کند. فرآیندکاوی به صنایع مالی امکان بررسی دقیق فرآیندهای عملیاتی با تجزیه و تحلیل ردپای دیجیتال و گزارش رویداد را فراهم می سازد. این استراتژی داده محور، بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌کند که به کسب‌وکارها در افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و افزایش تجربیات مشتری کمک می‌کند. بانک‌ها می‌توانند گلوگاه‌ها را شناسایی کنند، منابع را هوشمندانه‌تر تخصیص دهند و با ارائه یک چشم‌انداز کامل در مورد اجرای فرآیند، به قوانین پایبند باشند. فرآیند کاوی همچنین امکان تمرکز مشتری محور را فراهم می کند و سازمان ها را قادر می سازد تا مسیر سفرهای مشتری را نقشه برداری کنند، نقاط درد را شناسایی کنند و تجربیات شخصی را ارائه دهند.

 

صنعت مالی می خواهد عملیات تجاری را برای اطمینان از انطباق با مقررات و بهبود فرآیند بهینه کند. فرآیند کاوی موسسات مالی و بانکها را قادر می‌سازد تا ریسک‌ها را کاهش دهند، تجارب مشتری را افزایش دهند، هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهند و جریان‌های کاری را با تجزیه و تحلیل داده‌های بلادرنگ ساده‌سازی کنند. همچنین بینش هایی را در مورد سفرهای مشتری ارائه می دهد، تجربیات شخصی سازی شده و رضایت مشتری را بهبود می بخشد. با نظارت و بهبود مستمر فرآیند، می توانید با شرایط متغیر بازار سازگار شوید و خدمات برتری را ارائه دهید. ابزارهای فرآیندکاوی مانند Celonis و UiPath فرآیندهایی را بهینه می‌کنند که به صنعت مالی در جهت تعالی کسب‌وکار کمک می‌کنند. با اجرای فرآیند کاوی، موسسات مالی می توانند فرآیند خود را از طریق رشد گسترده در دنیایی که به سرعت در حال تحول است، تقویت کنند.

 

فرآیندکاوی برای فرآیندهای مالی

با افزایش تقاضا برای فرآیند کاوی در بخش مالی، اکثر فرآیندها از طریق آن بهینه شده اند. بیایید فرآیندهای مهمی را که فرآیند کاوی می تواند بهبود بخشد بررسی کنیم.

 

کشف و پیشگیری از تقلب

فرآیند کاوی حجم زیادی از داده‌های تراکنش را برای شناسایی الگوها و ناهنجاری‌هایی که تقلب را شناسایی می‌کنند، تجزیه و تحلیل می‌کند. شناسایی انحرافات از رویه‌های استاندارد با تجسم جریان‌های فرآیند و شناسایی انواع فرآیند می‌تواند به تعیین موارد تقلب بالقوه کمک کند. فرآیند کاوی همچنین به نظارت در زمان واقعی کمک می کند که به بانک ها اجازه می دهد رفتارهای ناسازگار را ببینند و اقدامات اصلاحی را در مرحله اولیه انجام دهند. همچنین با شناسایی آسیب‌پذیری‌ها و بهبود روش‌های امنیتی، تجزیه و تحلیل علت اصلی حوادث کلاهبرداری را تسهیل می‌کند. تدابیر امنیتی بانک ها و صنعت مالی را تقویت می کند و از رفتارهای متقلبانه در آینده جلوگیری می کند.

 

فرآیندهای وام

فرآیندهای وام شامل بسیاری از وظایف پیچیده است که بر بانک ها و مشتریان تأثیر می گذارد. فرآیند کاوی فرآیندهای نهایی وام، از «ارسال درخواست» تا «تایید و پرداخت» را تجزیه و تحلیل می کند. این به کشف وظایف تکراری و دوباره کاری ها و شناسایی دلایل تاخیر در فرآیند کمک می کند. تجزیه و تحلیل فرآیند باعث تصمیمات داده محوری می‌شود که منجر به بهبود فرآیند می شود. همچنین شبیه سازی تغییرات پیشنهادی و نظارت بر فرآیندهای بهینه شده، تسهیل بهبود مستمر و اطمینان از انطباق توسط فرآیندکاوی امکان‌پذیر می‌شود. استفاده از فرآیندکاوی در فرآیندهای وام می تواند در نهایت عملیات را ساده کند، هزینه های عملیاتی را کاهش دهد، رضایت مشتری را افزایش دهد و انطباق با مقررات را حفظ کند.

 

فرآیند حسابرسی

حسابرسی یک فرآیند خسته کننده است که شامل ارزیابی و بهبود فرآیندهای قانونی شرکت می شود. حسابرسی داخلی از طریق فرآیند کاوی با تحول دیجیتال دچار تغییرات اساسی شده است. فرآیند کاوی به حسابرسان کمک می کند تا جزئیات مهمی را در مورد نحوه انجام رویه های بانکی مانند ایجاد حساب، منشاء وام و پردازش تراکنش ها بیاموزند. زمان چرخه فرآیند، توان عملیاتی و استفاده از منابع ممکن است توسط حسابرسان با استفاده از فرآیند کاوی به عنوان بخشی از فرآیند حسابرسی اندازه گیری شود. تجزیه و تحلیل داده های دیجیتال به یک روش حسابرسی پیشرفته تبدیل شده است زیرا حسابرسان داخلی و خارجی حسابرسی مالی را به دلیل پیچیدگی و در دسترس بودن اطلاعات در حسابداری انجام می دهند. این روش مبتنی بر داده، عینیت و دقت نتایج حسابرسی را بهبود می‌بخشد و حسابرسان را قادر می‌سازد تا اطلاعات روشن‌تری به مدیریت و ذینفعان ارائه دهند.

 

ورود مشتری

جمع آوری و تأیید اطلاعات مشتری، ارزیابی پروفایل ریسک و ایجاد روابط در صنعت بانکداری و مالی بسیار مهم است. فرآیند کاوی با شناسایی وظایف اضافی و کاهش مداخله دستی، کارایی فرآیند و اثربخشی پذیرش مشتری را افزایش می‌دهد. فرآیندهای ورود مشتری با دیجیتالی کردن تأیید اسناد و فرآیندهای (شناخت مشتری) آسان تر می شود. بهینه‌سازی فرآیند را ممکن می‌سازد، شکاف‌های انطباق را حذف می‌کند و کنترل‌های لازم را برای برآورده کردن الزامات نظارتی اجرا می‌کند. امنیت خود را بر اساس سطوح ریسک و سطوح ریسک کاربر بهبود دهید. فرآیند کاوی دقت داده ها را افزایش می دهد، اعتماد مشتری را افزایش می دهد. تأیید اثبات هویت با فناوری های دیجیتال، ورود مشتری را آسان می کند و رضایت مشتری را بهبود می بخشد.

 

مزایای اجرای فرآیند کاوی در بانک ها

گلوگاه های فرآیند را شناسایی و حذف کنید

کارشناسان مالی می توانند با استفاده از فرآیند کاوی ناکارآمدی در فرآیندهای خود پیدا کنند. سازمان ها ممکن است با تجزیه و تحلیل داده های فرآیند و انجام اقدامات اصلاحی، مناطقی را که در آن تاخیر یا کمبود منابع رخ می دهد، شناسایی کنند. این کار کارایی روش را به طور کلی افزایش می دهد و زمان انتظار را کاهش می دهد.

 

تصمیم گیری داده محور

کارشناسان مالی ممکن است با استفاده از داده های دقیق و جاری از فرآیند کاوی تصمیم بگیرند. سازمان‌ها به‌جای وابستگی به حدس‌ها یا حدس‌های تحصیل‌کرده، ممکن است جریان‌های فرآیند و شاخص‌های عملکرد را تجزیه و تحلیل کنند تا براساس یافته‌های تجربی تصمیم‌گیری کنند. نتایج بهتر برای سازمان پیامد تصمیم گیری موثر و استراتژیک است که از این امر ناشی می شود.

 

بهبود تجربه مشتری

سازمان ها ممکن است با استفاده از فرایندکاوی فرآیندهای خود را که با مشتریان تعامل دارند، بهتر درک کنند. شرکت ها ممکن است با مشاهده داده های مربوط به تعاملات مشتری برای یافتن هر گونه ناکارآمدی یا محل اصطکاک، رضایت مشتری را افزایش دهند. با بهینه سازی این عملیات، تیم های مالی ممکن است شادی، وفاداری و تجربه کلی مشتری را بهبود بخشند.

 

کاهش انطباق و خطرات نظارتی

چندین قانون و استانداردهای انطباق در بخش مالی اعمال می شود. کارشناسان مالی ممکن است با تجزیه و تحلیل داده های فرآیند برای واریانس های انطباق، از انطباق با این قوانین اطمینان حاصل کنند. سازمان‌ها ممکن است خطر مواجهه با مسئولیت‌های قانونی، جریمه‌های قانونی و آسیب‌دیدگی شهرت خود را با شناسایی و شناسایی فعالانه کاهش دهند.

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .