عضویت در کانال مدیریت فرایند
پیشگفتار کتاب -Roadmap to BPM -The SAP Road map
مدیریت فرایند SAP

پیشگفتار کتاب -Roadmap to Business Process Management -The SAP Road map

 

هرچند بیشتر سازمانها در کلاس جهانی می توانند موفقیت شان را معطوف به طیف وسیعی از فاکتورها نمایند، همه آنها اصل مشترکی دارند: همه آنها در بالانس و ترکیب نمودن نوآوری و تعالی اجرایی استادند. نوآوری نتیجه کشف و ایجاد سرویسهای جدید، تولیدات، فرآیندها یا مدل های کسب و کار است در ترکیب با شیوه‌هایی مقیاس پذیر و انعطاف پذیر تا ایده ها به بازار عرضه شوند. در حالیکه این امر برای همه برنامه های کسب و کار ضروریست، نوآوری تنها در محیطی که از حداکثر انعطاف پذیری و خلاقیت برخوردار باشد شکوفا می شود.

 

تعالی اجرایی نتیجه جستجوی مداوم و اجرای بهترین شیوه ها و ابزارها برای بهبود اثربخشی و کارایی فرآیند کسب و کار از طریق خودکارسازی و بهینه سازی آنها است. بهترین روش می تواند از صنایع و کمپانی های دیگر اقتباس شود. در برابر استانداردسازی، نوآوری همواره مشتری محور است و منبع اصلی مزیت رقابتی در بازار می باشد.

 

برای پیشی گرفتن در رقابت هر کمپانی موفق نیاز به منابع جدیدی از تمایز رقابتی دارد. برترین کمپانی های هر رده در تنظیم سریع استراتژی هایشان با نیازهای بازار موفقند. آنها می دانند کدام ساز و کار کسب و کار آنها را از رقبایشان متمایز می سازند و کدام خیر. از آن مهمتر، ‌آنها می توانند تشخیص دهند کدام وجه تمایز امروز آنها در آینده از سازو کارهای استاندارد کسب و کار خواهد بود. آنها معمولا راهکارهای هوشمندانه ای برای تبدیل ساز و کارهای متمایز به استاندارد می یابند در حالیکه همزمان ساز و کارهای متمایز را نیز به اجرا در می آورند.

 

برای اینکه این امر به انجام برسد، کمپانی های برتر به اهرم مدیریت مدیریت کسب و کار نیاز دارند. این مفهوم سازمانی با چارچوبی عالی برای ارتقای اثربخشی و کارآیی ایجاد می کند درحالیکه همزمان برای نوآوری و انعطاف تلاش می شود. ایده اصلی پشت این مفهوم اینست که طراحی، به کارگیری و اجرای صحیح فرآیند کسب و کار مبنایی است برای مزیت رقابتی و سودآوری پایدار هر کمپانی. برطبق این مفهوم هر فرآیند کسب و کار در زنجیره ارزش سازمان می تواند هم منبع تمایز باشد و هم پشتیبان اصلی تعالی اجرایی. BPM چارچوبی برای مدیریت تغییر برای یک کمپانی فرآیند کسب و کار محور فرآهم می کند و متد جدیدی برای مدل‌سازی فرآیند کسب و کار معرفی می‌کند. همچنین تکنولوژی های مورد نیاز برای طراحی، مدیریت و به اجرای درآوردن فرآیندهای کسب و کار را ارائه می‌دهد.

 

جستجو برای جام مقدس در مدیریت کسب و کار جدید نیست. آنچه جدید است تکنولوژی است که به کار برده می‌شود تا فرآیندها به صورت خودکار درآیند تا کارآیی بالارود. از سویی طراحی فرآیندهای کسب و اقدامی است که کمپانی را از سایر رقبا متمایز میکند. اپلیکیشن‌های سنتی در بهترین حالت قادر به پشتیبانی از فرآیندهای استانداردند ولی انعطاف پذیری ای که برای تغییر فرایندها در طول زمان برای ایجاد تمایز مورد نیاز است، ارائه نمی‌دهد. همچنین بوسیله معماری سرویس محور (SOA) امروزه راه‌های کاملا جدید می‌توان برای مدیریت End 2 End  فرآیندها به کار برد.

 

این کتاب معرفی‌ای متعهدانه و ارزشمند از مفهوم فرآیند کسب و کار با به کارگیری تکنولوژی‌های نوین ارائه نموده است و راهی است برای فرآیند تحول شرکت‌ها مبتنی بر IT و فرآیند محور. بخوانید، لذت ببرید، از آن یاری بگیرید و بکار بگیریدش!

جیم هگمن اسنب

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .