عضویت در کانال مدیریت فرایند
برخی از مزایای سامانه بیزاجی (Bizagi)

این مطلب مهم را بخوانید: چرا بیزاجی دیگر توسط ما توصیه نمیشود؟

 

در این مطلب برخی از مهم ترین نقاط قوت نرم افزار Bizagi را ارائه خواهیم کرد. البته توجه نمایید نرم افزار بیزاجی جزء نرم افزارهای BPMS قدرتمند در سطح دنیال به شمار میرود ولی در کشور ما در حال حاضر پشیبانی مناسبی برای این نرم افزار ارائه نمی شود. 

 

  • ارائه دید مفهومی واقعگرایانه از لایه های کسب و کار و مسائل فنی. مدلسازی فرآیندهای کسب و کار توسط این سامانه به شما امکان می دهد تا فارغ از مسائل فنی، فقط بر نیازمندی های کسب و کار خود متمرکز باشید.

 

  • ارائه پکیج کاملی از ابزارهای موردنیاز در زمینه BPM. شامل ابزارهای مدلسازی فرآیند، طراحی پایگاه داده، طراحی فرم، شبیه سازی، داشبورد مدیریتی، پورتال کاربری و مدیریتی

 

  • ارائه پلتفرمی که پیاده سازی فرآیندها توسط آن واقعا نیاز کمی به کدنویسی داشته و یادگیری آن بسیار راحت است. قابلیت این سامانه در مکانیزه کردن فرآیندهای کسب و کار با حداقل نیاز به کدنویسی کم نظیر است. با استفاده از این قابلیت می توانید مدت زمان موردنیاز برای ساخت و استقرار فرآیندهای کسب و کار در سطح سازمان/شرکت خود را بسیار کاهش دهید. این امر بویژه برای مدیران یا تحلیلگران کسب و کار که با طراحی و برنامه نویسی نرم افزار آشنا نیستند اهمیت دارد. آن ها با استفاده از Bizagi خودشان می توانند حتی طی یک جلسه کاری، نمونه ای اولیه از محصول (پروتوتایپ) را توسعه دهند که واقعاً کار می کند و بدین ترتیب سریعا از مشتری فیدبک بگیرند.

 

  • رویکرد چابک (Agile) جهت بهبود پیوسته فرآیندها. فرآیندهای پیاده سازی شده در Bizagi را در زمان کوتاهی می توان تغییر داده و یا اصلاحات موردنیاز را بر آن ها اعمال کرد که این امر به دلیل حداقل بودن نیاز به کدنویسی در طراحی و ساخت فرایندها توسط این سامانه است. بنابراین سازمان/شرکت شما بدون هراس از اعمال تغییرات، بصورت مداوم می تواند فرآیندهای کسب و کار خود را بهبود بخشد.

 

  • ارائه رابط کاربرپسند. رابط کاربری ارائه شده برای مدیران سامانه بسیار کاربرپسند است و از طریق ارائه ویزارد کار طراحی و ساخت فرآیندهای کسب و کار را خیلی راحت کرده است. همچنین، صفحات وب تولید شده توسط Bizagi (که برای کاربران نهایی نمایش داده می شوند) نیز قابل قبول و کاربرپسندند.

 

  • ارائه قابلیت های موردنیاز جهت تعامل با دنیای بیرون از سازمان. در دنیایی که اکثر سیستم های نرم افزاری بصورت اختصاصی (غیر-متن بار) ارائه می شوند، Bizagi خیلی راحت با وب سرویس ها، پایگاه داده های خارجی و برنامه های کاربردی متصل می شود. پیروی از استانداردهای مطرح در زمینه مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) و باز بودن پایگاه داده مورد استفاده، ضامن سرمایه گزاری شما خواهد بود.

 

  • امکان تهیه مستندات فرآیند بر اساس اطلاعات وارد شده در نمودار BPMN فرآیند. در Bizagi پس از طراحی مدل BPMN فرآیند و ورود همه اطلاعات در آن، می توان مستندات فرآیند را بصورت خودکار و در قالب فایل Word استخراج کرد.

 

  • ارائه اطلاعات و آموزش های موردنیاز بصورت آنلاین. مستندات، مقالات و ویدئوهای آموزشی مناسبی جهت یادگیری سریع Bizagi بصورت آنلاین در دسترس کاربران قرار دارند (البته استفاده کنندگان از نسخه رایگان این سامانه متاسفانه تنها به بخش کمی از این اطلاعات و آموزش ها دسترسی دارند).

 

  • پشتیبانی عالی. اکثر سازمان ها/شرکت های استفاده کننده از این سامانه به پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته اشاره داشته اند. آن ها از پاسخگویی بموقع و رفع سریع مشکلات پیش آمده راضی بوده اند. البته این موضوع در کشور ما مصداق ندارد.

 

نرم افزار بیز ای جی توسط تعدادی از شرکت ها و تیم های داخلی توسعه داده شده و محدودیت های نسخه تجاری آن برطرف شده و به فروش میرسد. در طول این سال ها شرکت ها و سازمان های زیادی از این نرم افزار به خوبی استفاده می کنند. تیم مدرسه مدیریت فرایندهای سالیان متمادی است که همه فروشندگان و عرضه کنندگان نرم افزار Bizagi در کشور را تحت نظارت دقیق قرار داده است.

 

همچنین نرم افزار Bizagi جزء بهترین نرم افزارهای BPMS مورد اشاره در لیست گارتنر است که در کشور ما در حال حاضر پشیبانی مناسبی برای این نرم افزار ارائه نمی شود.

 

 

مقایسه نرم افزارهای BPMS

 

هر سال موسسه گارتنر اقدام به ارزیابی نرم افزارهای مختلف از جمله نرم افزارهای BPMS ، نرم افزارهای BI، نرم افزارهای  ERP و… نموده و نتایج ارزیابی را در قالب یک گزارش مقایسه ای ارائه می نماید.

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیز ای جی پادکست زیر را گوش کنید:

 

 

یک خبر خوب: در سایت Bizagi شش دوره آموزشی فوق العاده تعریف شده است که به رایگان میتواند در آنها شرکت کرده و گواهی نامه دریافت کنید.

کسب اطلاعات بیشتر در مورد شش دوره آموزشی رایگان Bizagi

 

عناوین این شش دوره آموزشی عبارتند از:

  • دوره آموزش BPMN2
  • دوره الزامات اتوماسیون فرایند
  • دوره سطح ۱ اتوماسیون فرایندها
  • دوره سطح ۲ اتوماسیون فرایندها
  • دوره یکپارچگی و توسعه
  • دوره مدیریت Admin و محیط عملیات

 

فیلم آموزش بیزاجی

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .