عضویت در کانال مدیریت فرایند
تاریخچه و مسیر پرفراز و نشیب Bizagi در ایران
بیز ای جی

تاریخچه و مسیر پرفراز و نشیب Bizagi در ایران

در این مطلب در نظر داریم در مورد مسیر پرفراز و نشیبی که نرم افزار Bizagi در کشور ما طی کرده است بگوییم و اینکه در آینده به کجا خواهد رسید. دانستن این مسیر پر فراز و نشیب برای علاقه مندان به این حوزه از این جهت حائز اهمیت است که با دانستن تاریخچه و روند حرکتی این نرم افزار در کشورمان طی سال های آتی، میتوان آینده نرم افزار بیز ای جی در کشورمان را برآورد کرد.

 

حدود ۹ سال قبل برای اولین بار

تقریباً برای اولین بار نسخه ۸ نرم افزار Bizagi حدود ۹ سال قبل یعنی سال ۱۳۸۷ توسط یکی از شرکت های نرم افزاری کشور توسعه داده شد. البته از ابتدا قرار نبود این شرکت نرم افزاری بطور مستقل فعالیت کند ولی پس از صرف انرژی و منابع با کم لطفی های شرکت Bizagi مواجه شدند مسیر خود را جدا کرده و اقدام به بومی سازی و حذف محدودیت های این نرم افزار نمودند.


با توجه به تخصص فنی موجود در این شرکت ایرانی، نرم افزار Bizagi سریعاً تبدیل به یک نرم افزار قابل فروش در کشور تبدیل شد. همچنین با عنایت به حضور یک تیم قوی در حوزه برندینگ و فروش این شرکت نرم افزاری، نرم افزار بیز ای جی با سرعت بالایی به شرکت ها و سازمان ها معرفی و تعداد قابل توجهی اقدام به خرید این نرم افزار و پرداخت هزینه بابت آن نمودند.

 

البته زمزمه های اولیه در مورد نرم افزارهای BPMS در کشور به حدود ۱۵ سال قبل باز می­گردد و موضوع نسبتاً جدیدی نیست ولی میتوان گفت شروع جدی کار روی این نرم افزارها به همان سال ۱۳۸۷ باز میگردد.

از میان انبوده مشتریانی که اقدام به خرید نرم افزار Bizagi نمودند، تعدادی موفق شدند به صورت مطلوبی فرایندهای خود را در آن پیاده سازی و اجرا نموده و تعدادی هم در این راه ناکام بودند که برخی از مهم ترین دلایل این ناکامی، ریشه در مسائل فرهنگی سازمانهای خریدار و فروشنده و داشتن نگاه کاملاً ابزاری به BPMS بود. در واقع آنها فکر می کردند با خرید یک نرم افزار BPMS همه چیز تمام شده است در حالیکه این تنها آغاز راه بود. سال ها سپری شد تا هم اکنون سازمان ها پی برده اند که نرم افزار BPMS جزئی از پازل بزرگ مدیریت فرایند است و بدون درنظر گرفتن مباحث BPM هر نرم افزار BPMS ای محکوم به شکست خواهد بود.


این پایان راه Bizagi در کشور ما نبود.

این پایان راه Bizagi در کشور ما نبود. در خلال فعالیت های شرکت نرم افزاری فوق، شرکت های نرم افزاری زیادی تحریک به توسعه و فروش Bizagi شدند و در حال حاضر چندین شرکت مختلف این نرم افزار را به فروش می رسانند.

حتی برخی از تیم ها با اعتقاد به این موضوع که این نرم افزار به آنها تعلق ندارد، تنها اقدام به دریافت هزینه بابت آموزش، ساخت فرایند و پشتیبانی می کنند و به ازای نرم افزار Bizagi پولی از مشتریان دریافت نمی کنند. کار این گروه ها شایان توجه و قابل تقدیر است.

 

نکته مهم اینکه در صورت نیاز به خرید این نرم افزار از شرکت اصلی بیز ای جی، این شرکت پاسخ منفی به خریداران ایرانی خود به دلیل تحریم ها ارائه می کند ولی به دلیل عدم وجود قوانین مربوط به کپی رایت در کشورمان، امکان استفاده از این نرم افزار قفل شکسته برای سازمانها و شرکتهای ایرانی مقدور است.


توصیه در مورد بیز ای جی چیست؟

توصیه نیز بکارگیری این ابزار در سازمانها است زیرا با توجه به قابلیت های فروان و کاربرپسندی فوق العاده آن، می تواند منشاء اثرات شگرفی در افزایش بهره وری و کارآمدی سازمان ایفا نماید. شرکت ها و سازمان های زیادی از نسخ بومی شده حتی قدیمی نرم افزار بیز ای جی در کشور سال ها است که به بهترین شکل ممکن استفاده میکنند و نه تنها برای آنه مشکلی ایجاد نشده است بلکه به نتایج فوق العاده ای رسیده اند.

 

تنها تفاوت این شرکت ها با شرکت شما میتواند این نکته باشد که میلیون ها تومان بابت خرید لایسنس نرم افزار بیز ای جی نه به خود این شرکت بلکه شرکت های ایرانی پرداخت کرده اند ولی در حال حاضر امکان تهیه این نرم افزار بدون پرداخت هزینه لیسانس وجود دارد. در واقع برخی از گروه ها اقدام به ارائه نرم افزار بیز ای جی بدون دریافت هزینه لیسانس نرم افزار نموده و تنها هزینه آموزش و پیاده سازی دریافت خواهند کرد.

 

تیم bpmtraining.net با شناسایی و انجام بررسی های مختلف در مورد فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات مربوط به نرم افزار Bizagi آنها را مورد بررسی قرار داده و درصورت نیاز شرکتها و سازمان های ایرانی به نرم افزار Bizagi، فروشندگانی که کیفیت ارائه خدمات آنها معیارها و ارزیابی های مختلف تیم ما را پاس نموده اند معرفی خواهند شد. 

 


جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار بیز ای جی فایل صوتی زیر را گوش دهید. 

 


در مطلب بعدی ریسک استفاده از نرم افزار قفل شکسته بیز ای جی را توضیح خواهیم داد.


فیلم آموزش صفر تا صد آموزش Bizagi در ۴۰ دقیقه ببینید.

 

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .