عضویت در کانال مدیریت فرایند
معرفی سایت BPMTrends
آموزش مدیریت فرایندهای کسب و کار

 

وبسایت BPMTrends به آدرس https://www.bptrends.com/  در سال ۲۰۰۳ توسط پل هارمون، تحلیلگر، سردبیر، مشاور و نویسنده مشهور و مورد احترام بازار و سلیا ولف، استراتژیست بازرگانی، مشاور بازاریابی و کارآفرین، راه اندازی گردید تا یک منبع اطلاعاتی جامع، قابل اعتماد و بی طرفانه در مورد روندها، دستورالعمل ها و بهترین روش ها در فرآیندهای کسب و کار ارائه گردد.

 

هدف از ایجاد BPMTrends

امروزه بازار دارای طیف گسترده ای از ابزارها، فن آوری ها، شیوه ها و بخش های مختلف است که اغلب مدیران را برای نوآوری در فرآیند کسب و کار گیج می کند. BPTrends  تلاش می کند تا دیدگاهی جامع و آسان برای درک همه جنبه های تغییرات فرآیندهای کسب و کار فراهم نماید و به مدیران اجازه می دهد قبل از تصمیم گیری در مورد نوآوری در فرآیند کسب و کار در سازمان خود، طیف گسترده ای از فرصت ها، گزینه ها و راه حل ها را برای تغییر فرآیند بررسی نمایند.

 

مخاطبان BPTrends شامل همه افراد، از مدیران سطح بالای کسب و کار و فناوری اطلاعات، متخصصین شش سیگما و تولید ناب، تحلیلگران کسب و کار، معماران کسب و کار، مدیران ERP، CRM  و زنجیره تأمین گرفته تا مشاوران و فروشندگان نرم افزار هستند که ممکن است در هر یک از جنبه های ایجاد و اجرای تغییرات در فرآیند کسب و کار فعالیت داشته باشند.

 

  • برای یافتن اطلاعات در مورد موضوعات مورد علاقه خود از باکس search در گوشه سمت راست صفحه استفاده کنید.
  • Archives شامل کلیه مواردی است که توسط BPTrends بر اساس نوع و به ترتیب زمانی منتشر شده است.

 

آموزش

برنامه آموزشی و صدور گواهی BPTrends Associated  یک متدولوژی سازگار، یکپارچه و مقیاس پذیر BPM ، از جمله زبان مشترک و ابزارها و تکنیک های مشترک را شامل می شود تا از همکاری کارآمد در بین تمام متخصصین فرآیند در یک سازمان اطمینان حاصل شود. این برنامه از طریق شبکه شرکای آموزش مجازی BPTrends به صورت عمومی و خصوصی در بازار جهانی عرضه و تحویل می گردد.

 

برنامه آموزشی BPTA BPM توسط سازمانهای شناخته شده و مورد احترام جامعه BPM شناخته شده است. از جمله: انستیتوی بین المللی تجزیه و تحلیل کسب و کار (IIBA)، انجمن متخصصین مدیریت فرآیند کسب و کار (ABPMP) و گروه مدیریت شیء (OMG) . برنامه BPTA  در زمینه BPM و گواهینامه مربوط به آن مورد تایید  OMG و همچنین انستیتوی   IIBA می باشد.

 

برنامه های آموزشی Professional Curriculum و Advanced Professional Curriculum در درجه اول بر روی پروژه های تغییر فرآیند تمرکز دارند. آنها مهارت های مورد نیاز برای طراحی مجدد فرآیندهای خاص را فراهم می نمایند. برنامه Process Architecture Curriculum بر توسعه درک گسترده ای از فرآیندهای سازمان، توسعه معماری فرآیند کسب و کار، همسویی معیارهای فرآیند و ایجاد سیستم حاکمیت فرآیند و CoE متمرکز است.

 

به لینک http://www.bptrendsassociates.com/training/bptrends-certificates/  بروید تا از گواهینامه های BPTrends  و پیش نیازهای هر یک مطلع گردید. به طور مثال دوره ۵ روزه BPTA BPM Professional Certificate Program که خود شامل یک کورس یک روزه برای اصول BPM (Principles of Business Process Management) و یک کورس ۴ روزه برای توسعه یک معماری فرآیندگرا می باشد (Developing a Process-Centric Architecture) از جمله برنامه های آموزشی آن است.

 

هر کاربر پس از اتمام برنامه های آموزشی مورد نیاز، واجد شرایط شرکت در آزمون آنلاین برای دریافت گواهینامه های BPTrends  خواهد بود. امتحانات به راحتی و به صورت آنلاین و رایگان ارائه می شوند. برای شرکت در این آزمون ها می بایست با ارائه دهنده آموزشی خود تماس بگیرید.

 

نتایج آزمون خود را می‎توانید بلافاصله پس از اتمام مشاهده نمایید و اگر در آزمون موفق شوید، یک گواهی BPTrends شخصی و قابل بارگیری دریافت خواهید کرد. برای نشان دادن دانش و تخصص خود در زمینه BPM به همکاران، مدیران و کارفرمایان بالقوه می توانید از مشخصات این گواهینامه در کارت ویزیت و رزومه خود استفاده نمایید.

 

برای اطلاع از شرایط دوره های آموزشی به لینک http://www.bptrendsassociates.com/contact-us/ رفته و از طریق اطلاعات تماس، سوالات خود را با مسئولین مربوطه مطرح نمایید.

 

Articles

از منوی ARCHIVES  در نوار بالای صفحه، گزینه ARTICLES را انتخاب نمایید. به این ترتیب می توانید به طور رایگان به مجموعه ای بالغ بر صدها مقاله و مطلب در زمینه های مختلف مرتبط با فرآیندهای کسب و کار، همچون BPMS، Digital transformation، Process mining و… دسترسی داشته باشید. مقالات بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده اند و نسخه PDF هر کدام نیز به طور رایگان قابل دریافت است.

 

Case Studies

از منوی ARCHIVES  در نوار بالای صفحه، گزینه CASE STUDIES  را انتخاب نمایید تا به مجموعه باارزشی از مطالعات موردی در زمینه پروژه های تغییر فرآیند کسب و کار دسترسی پیدا کنید. برخی از این کیس استادی ها، به سادگی اجرای موفقیت آمیز نوآوری در تغییر فرآیند کسب و کار را توصیف می کنند و برخی دیگر بر مشکلات و فرصت هایی که هنگام استفاده از روش ها، فناوری ها، برنامه ها و ابزارهای خاص به وجود می آیند تمرکز می نمایند. برخی از این کیس استادی ها شامل مطالعات موردی مربوط به شرکت موتورولا، دانشگاه کالیفرنیا، خدمات عمومی آریزونا و … می باشند.

 

Presentations

این گزینه در منوی ARCHIVES  در نوار بالای صفحه قرار گرفته است. ارائه ها شامل مصاحبه ها، وبینارها، سخنرانی های کنفرانسی و سایر مطالب غیر چاپی ارائه شده توسط نویسندگان، شرکا و مالکان BPTrends  و همچنین متخصصین، مدیران و دوستان BPTrends است. ارائه ها به ترتیب زمانی و با شروع از جدیدترین ارائه آغاز می شوند. لینک PDF رایگان ارائه به همراه مشخصات ارائه دهنده در هر یک از موارد قرار داده شده است.

 

 

Videos

با انتخاب این گزینه از منوی ARCHIVES  در نوار بالای صفحه اصلی، می توانید به ویدئوهایی از صاحب نظرانی که در ارتباط با مباحث BP به اشتراک گذاشته شده است دسترسی پیدا کرده و از نقطه نظرات و تکنیک های توضیح داده شده بهره مند گردید.

 

 

Book Reviews

بررسی کتاب شامل مرور کوتاه کتابهایی است که از دیدگاه مسئولین سایت مورد توجه ویژه اعضای جامعه فرآیند کسب و کار قرار گرفته است. کلیه بررسی ها به ترتیب زمانی فهرست شده و در هر یک نقدی بر نقاط قوت و ضعف و موضوع کلی کتاب ها ارائه شده است.

 

Associations

Associations را می توانید از گزینه RESOURCES در نوار بالای صفحه اصلی انتخاب نمایید. این بخش شامل یک لیست الفبایی از انجمن هایی است که بر حوزه های خاص مورد علاقه افراد درگیر در فرآیندهای کسب و کار، تمرکز دارند. هر سازمانی با توجه به تمرکز اصلی خود مشخص شده و برای اطلاعات بیشتر پیوندی به وب سایت آن شرکت ارائه می شود. این لیست ها به صورت رایگان و به عنوان خدماتی به اعضا و خوانندگان ارائه می گردد. کلیه انجمن های مرتبط با BPM از طریق تماس با وبسایت، لیست خود را ارسال نموده و به این ترتیب در به روزرسانی لیست شرکت نمایند.

 

Glossary

Glossary یا واژه نامه را می توانید از گزینه RESOURCES در نوار بالای صفحه پیدا کنید. این بخش تعاریفی درباره کلمات، اصطلاحات، فازها و کلمات اختصاری ارائه می دهد که اغلب در جامعه فرآیند کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرند و یا به آنها ارجاع می شود. با رشد بازار تغییرات فرآیند کسب و کار، این اصطلاحات نیز تکامل یافته و تغییر می کنند. زبان های رسمی فرآیندهای کسب و کار دارای تعاریف معنایی هستند که توسط استاندارد زبان اعمال می شوند، انجمن ها واژه نامه ها را منتشر می کنند و فروشندگان و صاحب نظران، اصطلاحات جدیدی را برای ایجاد تمایز میان محصولات و رویکردهای فرآیند کسب و کار به کار می برند. بیشتر این جوامع از این اصطلاحات با کمی تفاوت استفاده کرده و اصطلاحات قدیمی معانی جدیدی پیدا می کنند. واژه نامه ارائه شده در BPMTrend این تفاوتها را نیز می شناسد و در پی ارائه تعاریف عمومی و پرورش یک زبان مشترک است.

 

VENDORS
به قسمت RESOURCES در نوار بالای صفحه بروید و گزینه VENDORS را انتخاب نمایید. این بخش شامل لیستی از فروشندگان ارائه دهنده محصولات و یا خدمات به ترتیب حروف الفبا است که ایجاد تغییر در فرآیندهای کسب و کار را تسهیل می کنند. شرح مختصری در مورد هر فروشنده داده می شود و برای اطلاعات بیشتر لینکی به وب سایت مربوطه ارائه می گردد. این لیست ها به صورت رایگان به عنوان خدماتی به اعضا و خوانندگان BPMTrend ارائه شده است.

 

BPTrends Surveys

BPTrends  گزارش های بررسی بازار BPM را منتشر می کند تا اطلاعات ارزشمندی در مورد وضعیت فعلی بازار BPM در اختیار اعضا و خوانندگان قرار دهد. این گزارش ها براساس اطلاعات جمع آوری شده از مطالعات اعضا و خوانندگان BPTrends و همچنین از منابع دیگر بوده و نمایانگر طیف گسترده ای از شرکت ها از سراسر جهان، در چندین صنعت و در مراحل مختلف بلوغ BPM  است. هر گزارش شامل نمایش گرافیکی از داده های جمع آوری شده، همراه با تجزیه و تحلیل نتایج نوشته شده توسط پل هارمون، مدیر اجرایی BPTrends و تحلیلگر بازارBPM، سلیا ولف، ناشر BPTrends و دیگر تحلیلگران بازار BPM است.

 

برای مشاهده سایر سایت های فوق العاده در حوزه مدیریت فرایندهای کسب و کار به این صفحه مراجعه کنید.

به اشتراک بگذارید :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .