عضویت در کانال مدیریت فرایند
اتفاقات جلسات پنجم و ششم، هفتم دوره بلند مدت پرورش متخصص مدیریت فرایند
آموزش BPMS

پس از برگزاری جلسات سوم و چهارم دوره بلند مدت پرورش متخصص مدیریت فرایند که بر روی معماری فرایندها تمرکز داشت، در جلسات پنجم و ششم، هفتم نرم افزار BPMS بیزاجی آموزش داده شد.

 

طبیعتاً بر اساس چرخه مدیریت فرایند بعد از استخراج فرایندها باید اقدام به کشف فرایندها یا به عبارت دیگر مدلسازی وضعیت موجود فرایندها نمود لیکن پیش از ورود به مرحله کشف یک نرم افزار BPMS آموزش داده شد. این موضوع دلایل زیادی دارد که یکی از آنها این است که مدلسازان قادر باشند با رویکرد پیاده سازی فرایندها را مدل کنند. یعنی مدلسازان برای اینکه بتوانند مدل هایی ترسیم کنند که ورودی مروبوط به پیاده سازی را پوشش دهد، باید کارکردن با حداقل یک نرم افزار BPMS را بلد باشند.

 

با این رویکرد طی ۳ جلسه نرم افزار Bizagi به شرکت کنندگان در دوره بلند مدت پرورش متخصص مدیریت فرایند آموزش داده شد.

البته از دو هفته قبل از آغاز جلسه پنجم، اقدامات لازم جهت نصب نرم افزار بیزاجی بر روی لپ تاپ شرکت کنندگان توسط تیم ما صورت گرفت بطوریکه در زمان آموزش کلیه شرکت کنندگان بر روی لپ تاپ خود نرم افزار بیزاجی را نصب شده داشتند.

 

آموزش بیزاجی نیز طی این جلسات کاملاً بصورت کارگاهی صورت گرفت و شرکت کنندگان اقدام به ساخت یک فرایند واقعی کردند.

البته آموزش بیزاجی به همین جا ختم نشده و تا انتهای دوره و حتی در دوره پشتیبانی ۱۲ ماهه، هر جا سوال یا ابهامی در مورد بیزاجی داشتند، توسط اساتید به آنها پاسخ داده خواهد شد و این تازه آغاز مسیر یادیگیری نرم افزار BPMS بیزاجی خواهد بود.


چرا از بین نرم افزارهای BPMS موجود، نرم افزار بیزاجی اول آموزش داده شد؟

اولین دلیل منطقی برای یادگیری نرم افزار Bizagi ساده تر بودن یادگیری آن نسبت به بقیه است. البته کاربرپسند بودن بیز ای جی به معنی ضعف عملکردی این نرم افزار نیست.

 

دلیل دیگر اینکه باید بیز ای جی را یاد بگیریم این است که بیز ای جی جزء نرم افزارهای مدیریت فرایند Ziro Code محسوب میشود. سیستم های Ziro Code  همانطور که از نام شان مشخص است، در تبدیل فرایندها به سیستم مکانیزه یا الکترونیکی کردن فرایندها خیلی به کد نویسی احتیاح ندارند یعنی بخش اعظم یک فرایند را یک تحلیلگر فرایند بدون داشتن دانش برنامه نویسی می تواند پیاده سازی و مکانیزه نماید و نهایتاً ۱۰ تا ۲۰ در صد احتیاج می شود یک برنامه نویس بصورت پاره وقت در کنار تحلیلگر فرایند حضور داشته باشد. مثلاً جایی که بخواهیم یک وب سرویس بنویسیم یا ظاهر فرمی را تغییر دهیم.

 

البته توجه نمایید نرم افزار بیزاجی جزء نرم افزارهای BPMS قدرتمند در سطح دنیال به شمار میرود ولی در کشور ما در حال حاضر پشیبانی مناسبی برای این نرم افزار ارائه نمی شود.

 

اخبار مربوط به دوره بلند مدت پرورش متخصص مدیریت فرایند را از وب سایت اختصاصی دوره دنبال کنید.

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .