عضویت در کانال مدیریت فرایند
دوره آموزشی BPM، BPMN و BPMS در شرکت گل گهر سیرجان
دوره آموزش مدیریت فرایند

درباره گل‌گهر سیرجان

“منطقه معدنی و صنعتی گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی منطقه معدنی و صنعتی گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از مطرح ترین قطبهای فعال معدنی، صنعتی در خاور میانه است که دارای قابلیت های بسیاری برای تبدیل شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان می باشد.

 

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر یکی از شرکت های فعال این منطقه می باشد که نقش مهمی در سیاست گذاری و مدیریت منطقه را برعهده دارد. این شرکت در حال حاضر بزرگترین تولید کننده این حوزه در کشور می باشد و همچنین به منظور توسعه زنجیره ارزش خود با تاسیس شرکت های فولادی سهم خود را در تولید محصولات فولادی نظیر آهن اسفنجی توسعه داده است و در آینده نه چندان دور با تولید اسلب نازک و مقاطع فولادی این زنجیره را تکمیل خواهد نمود. گل گهر اولین منطقه ای در ایران خواهد بود که کلیه فرآیند تولید از معدن تا محصول نهایی را در یک منطقه در کنار هم قرار داده است.”

 

بر اساس اعلام نیاز این شرکت و بررسی کارشناسان مدرسه مدیریت فرایند دوره ای چهار روزه در برای کارکنان حوزه های تعالی سازمانی، سیستم ها و روش ها، آمار و اطلاعات و بودجه ریزی این شرکت در محل آموزش توسط مدرسین خبره ما برگزار گردید.


 

 این دوره چهار روزه شامل آموزش های زیر بود:

 

۱.فرایند و مدیریت فرایند چیست؟ چه اهمیتی دارد؟ چه دستاوردهایی باید انتظار داشته باشیم؟

 

۲.چرخه عمر و متدولوژی های مدیریت فرایند و فازهای آن (ویژگی خاص ما در این بخش ارائه مدل بومی شده است که در استقرار موفق مدیریت فرایندهای کسب و کار می تواند نقش راهبردی و اساسی ایجاد کند.)

 

۳.اصول طراحی معماری فرایند و انجام آن (معماری فرایند پایه و اساس برای استقرار مدیریت فرایند است که در آن ارتباطات فرایندی و در واقع پیکره بندی فرایندهای سازمان مشخص خواهد شد.) در طی دوره معماری فرایند شرکت گل گهر سیرجان مورد بررسی و بازنگری کوتاهی قرار گرفت و نکات اصلی بهبود توسط مدرس دوره به دوستان اعلام شد.

 

۴.آموزش استاندارد BPMN 2.0 و ابزار ویژوال پاردایم- همه با این ابزار کار کردند و چند فرایند ترسیم شد و شناسنامه فرایند آن تدوین گردید. برای این منظور تیم مدرسین مدرسه مدیریت فرایند با عنایت به پروژه های انجام شده و تجربیات اجرایی سناریوهایی از پیش طراحی شده آماده کرده و بر اساس سازمان و شرایط یک یا چند سناریو جهت انجام کار عملی و کارگاه محور مورد استفاده قرار می هند.

 

۵. آموزش تحلیل فرایند و انجام آن در ویژوال پارادایم و چگونگی طراحی وضع مطلوب- مشاهده نمونه انجام شده و فرمت سند بهبود و تحلیل در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت وطی دوره این سند تکمیل گردید. همچنین با ویژوال پاردایم نیز به تحلیل فرایند پرداخته شد و سناریویی که در مرحله قبل مدلسازی شده در این مرحله پیش برده و بعد از تحلیل، مدل مطلوب آن ترسیم گردید.

 

۶. آماده سازی فرایند برای پیاده سازی در بستر BPMS – برای این موضوع ما سندی خاص را طراحی کرده ایم که واسط بین مدل فرایندی تحلیلگر و پیاده سازی فرایند توسط BPMSکار است. فرمت این سند در طی این دوره ها در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و با هم برای حداقل یک فرایند سند را تکمیل می کنیم.

 

۷. پیاده سازی فرایند در بستر BPMS– در این بخش با شاخص های انتخاب BPMS آشنا شده و آموختند چه طور یک BPMS مناسب برای سازمان انتخاب شود و بهترین BPMSهای در دسترس در ایران معرفی شد. همچنین کار با دو BPMS به طور مقدماتی آموزش داده شده و مراحل ساخت (مکانیزاسیون) یک فرایند در هر یک شرح داده شد.

 

۸. آموزش یک BPMS توانمند و پرکابرد. در روز آخر آموزش کار با نرم افزار بیزاجی ارائه شد. در طی این یک روز همه شرکت کنندگان با محیط نرم افزار و چگونگی ساخت فرایند به طور کامل آشنا شدند.

 

دوره های مدیریت فرایند ما بر حسب تجربیات اجرایی استقرار مدیریت فرایندهای کسب و کار در سازمان های متعدد طراحی شده و در طی دوره فعالیت های اجرایی و کارگاه محوری را پیش خواهیم برد و حداقل یکبار مراحل استقرار را برای حداقل یک فرایند پیش خواهیم برد. برای آشنایی بیشتر با پروژه های مدلسازی انجام شده و خدمات ما در این حوزه اینجا کلیک کنید.

همچنین مجموعه مدرسین مدرسه مدیریت فرایند با داشتن تجربیات اجرایی بسیار در پروژه های مدیریت فرایند آماده ارائه آموزش های کاربردی و کارگاه در این حوزه می باشند.


 

یک نکته آموزشی:

یکی از پایه‌های اصلی مدیریت فرایند کسب و کار، معماری فرایند سازمانی یا معماری فرایند کسب و کار است.

در واقع معماری فرایند سازمانی یکی از عواملی است که امکان مدیریت فرایند را فراهم می‌کند. معماری فرایند سازمانی برای مدیریت فرایندمحور در هر سازمانی، ضروری است.

 

مجموعه ما آماده برگزاری دوره آموزشی و ارائه خدمات در حوزه طراحی معماری فرایند است. برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

 

معماری فرایند کسب و کار اگر به طور دقیق و به درستی پایه ریزی شده باشد، یک ابزار قوی برای مدیریت و تصمیم گیری است و به روش‌های مختلفی می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.

مدیران کسب و کارها با چالش‌های متعددی در سازمان خود دست و پنجه نرم می‌کنند. چالش‌هایی مثل دیجیتالی کردن فرایندها، راه اندازی یک برنامه تجربه مشتری، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک پلتفرم فناوری جدید یا حتی کاهش هزینه‌ها. اکثر مدیران دقیقا می دانند که چه رویکردی باید برای غلبه بر این چالش‌ها اتخاذ شود ولی به دنبال روش‌هایی هستند که احتمال موفقیت آنها را افزایش دهد.

 

مدیران آگاه به خوبی می دانند که دانستن راه حل، همیشه به موفقیت منجر نمی‌شود و همیشه شکست‌ها بیشتر از موفقیت‌ها است.

همه ما در مواجهه با مشکلات و چالش‌های کسب و کار خود با شک و تردید زیادی در زمینه‌های مختلف مواجه می‌شویم. مثلا همیشه به این فکر می‌کنیم که آیا چیزی را از قلم انداخته‌ایم؟ از کدام نقطه ضعف‌های قبلی باید فاصله بگیریم؟ چطور نباید درگیر مشکلات تکرار شونده قبلی شویم و یک کار اشتباه را دوباره تکرار نکنیم؟ چطور می‌توانیم با صرف کمترین زمان به بهترین نتایج دست پیدا کنیم در دنیایی که زمان و سرعت عمل، حرف اول را می‌زند.

 

هر چالشی که در مسیر کسب و کار با آن مواجه شوید بدون تردید پاسخی دارد و پاسخ این چالش‌ها در معماری فرایند سازمانی و معماری کسب و کار مبتنی بر فرایند نهفته است.


تاکنون نزدیک ۴۰۰۰ نفر در این دوره آموزشی شرکت کرده‌اند!

دوره مدیریت فرایندهای کسب و کار

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .