عضویت در کانال مدیریت فرایند
7 دلیل برای دریافت گواهی نامه تحلیل کسب و کار CBAP
مدرک بین المللی تحلیل کسب و کار

این مطلب ترجمه بخش هایی از مقاله 7 Reasons to Get Your CBAP است که در سایت موسسه IIBA منتشر شده است.

 

امروزه سازمان‌ها بیش از هر زمان دیگری می‌خواهند فرآیندهای خود را بهبود بخشند، عملیات را ساده‌تر کنند و ارزش را به روش‌های جدیدی به مشتریان خود ارائه دهند. هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور پتانسیل داده‌ها و اتوماسیون را آزاد می‌کنند و نویدبخش امکانات به‌ظاهر بی‌پایانی برای نوآوری‌های تجاری هستند. در این محیط، تقاضای فزاینده ای برای متخصصان ماهری وجود دارد که می توانند اهداف کسب و کار را با راه حل های تکنولوژیکی مرتبط نمایند. تحلیلگران کسب ‌و کار مهارت‌ این را دارند که داده‌های خام را به بینش‌های معنادار تبدیل کنند، نیازهای مشتری را درک نمایند، ریسک های مختلف را کاهش داده و آنها را به یک تناسب طبیعی تبدیل نمایند.

 

اما برجسته شدن در این میدان رقابتی آسان نیست. پیشنهاد ما این است که گواهینامه حرفه ای تجزیه و تحلیل کسب و کار (CBAP) را وارد کار خود کنید، چرا که برجسته ترین تحلیلگران کسب و کار در جهان را متمایز خواهد کرد. این گواهینامه که برای اعضای ارشد جامعه طراحی شده است، تجربه تجزیه و تحلیل گسترده کسب و کار و مجموعه مهارت های جامع را به رسمیت می شناسد.

در این مطلب علاوه بر دلیل کسب مهارت‌های مناسب برای هدایت کسب ‌و کارها به سوی آینده، هفت دلیل (دیگر) که بر آن اساس امروزه می بایست گواهینامه CBAP  را دریافت نمود، آورده شده است.

 

  • شما سزاوار به رسمیت شناخته شدن هستید

گواهینامه CBAP در سطح جهانی توسط مرجع پیشرو در زمینه تجزیه و تحلیل کسب و کار، یعنی موسسه بین المللی تجزیه و تحلیل کسب و کار (IIBA) به رسمیت شناخته شده و تایید شده است. بنابراین می دانید که بالاترین استانداردهای صنعت را برآورده می کند. افزودن این گواهینامه به نمایه حرفه ای تان نشان می دهد که از بهترین شیوه ها و استانداردهای صنعت پیروی می کنید. این امر به شما اعتباری فوری در بین کارفرمایان، همکاران و سهامداران می بخشد، تخصص شما را تایید می کند و شما را به یک مشارکت کننده قابل اعتماد در هر پروژه تبدیل می نماید.

 

با این حال، CBAP  چیزی بیش از یک گواهینامه حرفه ای است. انتصاب CBAP منعکس کننده سالها تجربه سخت به دست آمده و دانش وسیع در زمینه تجزیه و تحلیل کسب و کار است.

 

  • فرصت های شغلی خود را بیشتر کنید

گواهینامه CBAP بلیط شما برای طیف گسترده ای از فرصت های شغلی است که در غیر این صورت به آنها دسترسی نخواهید داشت.  شما به‌عنوان یک تحلیل‌گر معتبر کسب ‌و کار، کاندیدای جذابی برای نقش‌هایی هستید که به ذهنیت تحلیلی عمیق و درک تکنیک‌ها، ابزارها و روش‌های تجزیه و تحلیل کسب‌وکار نیاز دارند.

 

اما این گواهینامه تنها چشم انداز شغلی فعلی شما را افزایش نمی دهد. گواهینامه CBAP شما را برای نقش‌های ارشد و تخصصی‌تر در زمینه تحلیل کسب ‌و کار در بلندمدت نیز آماده می کند. بر اساس گزارش تحلیل وضعیت جهانی کسب و کار IIBA در سال 2022، 92  درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی برای حمایت از توسعه شغلی، این گواهینامه را توصیه کردند و 27 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که مزایای صدور گواهینامه را آناً تجربه کرده اند. در یک کلام می توان گفت که مزایای صدور گواهینامه هم ملموس و هم آنی است.

 

  • کسب درآمد

بیشتر متخصصان دارای گواهینامه اغلب حقوق بیشتری نسبت به همتایان بدون گواهینامه خود دارند و رهبران این حرفه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. دارا بودن  CBAP سطح بالایی از مهارت در تجزیه و تحلیل کسب و کار و تعهد به توسعه حرفه ای را نشان می دهد.  در نتیجه، سازمان‌ها به احتمال زیاد بسته‌های مزایای رقابتی را به کسانی که چنین گواهینامه ای دارند ارائه می نمایند.

 

به گفته  Fortune Recommends، “کارشناسان می گویند که دریافت گواهینامه های مرتبط می تواند حقوق شما را تا 20٪ افزایش دهد.”  تحقیقات جهانی خود ما نشان می دهد که “متخصصان تجزیه و تحلیل کسب و کار که دارای CBAP هستند 25٪ بیشتر از متخصصان بدون گواهینامه حقوق دریافت می کنند ” و یا به طور متوسط ​​92930 دلار درآمد دارند.  واقعاً شگفت انگیز است که گواهینامه چه کارهایی می تواند برای آینده شغلی شما انجام دهد.

 

  • مهارت های خود را تقویت کنید

برای کسب گواهینامه  CBAP، نامزدها باید در زمینه های مختلف تجزیه و تحلیل کسب و کار، از برنامه ریزی و نظارت بر تحلیل کسب و کار گرفته تا ارزیابی راه حل، دارای تسلط کافی باشند. با انجام این کار، آنها در واقع مهارت هایی را «در حین کار» به دست می آورند.

آماده شدن برای آزمون CBAP منجر به درک عمیق بهترین شیوه ها، روش ها و ابزارهای صنعت می شود. همچنین مهارت های تحلیلی شما را بهبود می بخشد و شما را برای ارائه بینش های استراتژیک که پروژه های موفق را هدایت می کند، مجهز می نماید. به طور خلاصه، این گواهینامه، از یک طرف هوش تجاری شما را به رسمیت شناخته و تأیید می کند و از طرف دیگر به شما کمک می کند تا فوراً بر آن متکی شوید.

 

  • به باشگاه بپیوندید

یکی از بهترین قسمت ها در مورد گواهینامه CBAP افرادی هستند که در طول مسیر (و سالها بعد) با آنها ملاقات خواهید کرد. یعنی به عنوان عضوی از این باشگاه انحصاری، به جامعه ای از متخصصان همفکر که بهترین تلاش خود را وقف حرفه خود کرده اند دسترسی خواهید داشت. شما این شانس را خواهید داشت که شبکه‌سازی کنید، دانش را به اشتراک بگذارید و با همفکران خود همکاری کنید و از رفاقتی مخصوص در میان کسانی که پاداش‌ها و چالش‌های مشابهی را تجربه می‌کنند، لذت ببرید.

ارتباط با سایر متخصصان دارای گواهینامه CBAP می تواند بینش هایی ارزشمند، بهترین شیوه ها و حتی معرف های شغلی بالقوه را ارائه دهد. اما مهمتر از همه، این ارتباط یک راه عالی برای ادامه یادگیری طولانی مدت پس از خروج از سالن امتحان است.

 

  • پروژه را به سمت موفقیت هدایت کنید

متخصصان تجزیه و تحلیل کسب و کار نقشی اساسی در موفقیت پروژه ایفا می کنند و اطمینان می دهند که نیازهای ذینفعان به وضوح درک شده و به راه حل های موثر ترجمه می شوند.  متخصصان دارای گواهینامه CBAP دارای ابزار جامعی از تکنیک ها و روش ها برای مقابله با چالش های پیچیده هستند که آنها را قادر می سازد تا سهم قابل توجهی در موفقیت پروژه ها داشته باشند. توانایی آنها برای کار با تیم های فنی و ذینفعان کسب و کار، ارتباطات و همسویی را افزایش می دهد و در نهایت منجر به کسب نتایج بهتر در پروژه می گردد. هرچه بیشتر بدانید، اعتماد به نفس بیشتری در این زمینه خواهید داشت که یک پروژه را تا پایان موفقیت آمیز ببینید.

 

  • محدودیت های خود را به عقب برانید

CBAP  که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده و مورد احترام است، به متخصصان دارای گواهینامه این اجازه را می‌دهد که تقریباً در هر کجا و در هر صنعتی کار کنند. این امر تا حدی به دلیل مجموعه مهارت های جامعی است که در دلیل شماره 6 ذکر شده اند.  اما همچنین از تقاضای جهانی برای متخصصان کسب و کار بسیار با تجربه که می توانند تغییرات سازمانی را هدایت کنند، نیز نشات می گیرد. این دسترسی جهانی، دامنه فرصت‌های در دسترس شما را گسترش داده و به شما این امکان را می‌دهد که بخش‌ها، فرهنگ‌ها و محیط‌های کسب و کار متنوعی را کشف نمایید.  با CBAP ، تنها محدودیتی که برای شما وجود دارد آن مواردی است که برای خودتان قائل هستید.

 

 

مدرک بین المللی تحلیل کسب و کار

 

سخن آخر

در یک بازار کار رقابتی که در آن کارفرمایان به دنبال استعدادهای برتر با مهارت های تخصصی هستند، گواهینامه CBAP می تواند شما را متمایز نماید. از افزایش اعتبار و فرصت‌های شغلی گسترده گرفته تا رشد حقوق و مجموعه مهارت‌های پیشرفته، مزایای زیادی هستند که برای گواهینامه CBAP وجود دارد. سرمایه گذاری در آن به معنای سرمایه گذاری در رشد حرفه ای و اعتبار دادن به خود به عنوان یک دارایی برای هر سازمانی است که برای موفقیت تلاش می کند. سفر CBAP خود را از همین امروز شروع کنید و از همان ابتدا هر چیزی را که ارائه می دهد کشف نمایید.

 

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .