عضویت در کانال مدیریت فرایند
معرفی کتاب مدیریت فرایند کسب و کار (BPM) و کارت امتیازی متوازن
کتاب مدیریت فرایند و کارت امتیازی متوازن

معرفی کتاب مدیریت فرایند کسب و کار (BPM) و کارت امتیازی متوازن

در این مطلب در نظر دارم به معرفی کتاب مدیریت فرایند کسب و کار (BPM) و کارت امتیازی متوازن بپردازم. فهرست مطالب کتاب مدیریت فرایند کسب و کار (BPM) و کارت امتیازی متوازن به شرح زیر است:

فصل اول: دنیای تغییر

فصل دوم: چگونه فرآیند میتواند استراتژی را پیش ببرد

فصل سوم: فرآیند استراتژیک

فصل چهارم: نقشه‌های استراتژی

فصل پنجم: کارت امتیازی متوازن و ابتکارات استراتژیک

فصل ششم: نتیجه‌گیری


دوره مدیریت فرایندهای کسب و کار

 


 

بیشتر بخوانید: ماموریت و اهداف سیستم BPMS (سیستم مدیریت فرایند)

 


در مقدمه کتاب مدیریت فرایند کسب و کار (BPM) و کارت امتیازی میخوانیم:

 

چرا کتابی در حوزه کسب و کار نوشته می‌شود؟ آیا کتابهایی که قبلا” در این حوزه نوشته شده‌اند، کافی نیستند؟ این یک سؤال اساسی است. کتابها، روشها، و تئوریهای متفاوتی در این باب که چگونه باید در دنیای کسب و کار امروز موفق شد وجود دارد که به نظر نمیرسد نیاز مبرمی به کتاب دیگری وجود داشته باشد. من قبل از صرف وقت و تلاش برای نوشتن این کتاب، مدت مدیدی به این موضوع عمیقا” فکر کردم. عاملی که مرا متقاعد به انجام این کار کرد یادآوری این مطلب بود که تمامی کتابهای حوزه کسب و کاری که خوانده‌ام، گرایش به مفاهیم تئوری و مشکلات استفاده در مراحل کاربردی دارد. اندیشه اولیه من در زمان خواندن بسیاری از این کتابها “حرف‌های قشنگ – اما چگونه اجرا کنم؟” میباشد.

 

عمر حرفه‌ای من، صرف کمک به سازمانها برای پیاده سازی این ایده های عمیق و بلند شده است. در طول این سالها، من در ترجمه تئوری به اصطلاحات کاربردی بطوریکه دیگران بتوانند در چگونگی اجرا راحت باشند، بسیار موفق بوده‌ام. اعتقاد دارم  ایده‌های خلاق قدرتمند است، اما زمانی آنها مطلوبترند که بطور شایسته‌ای اجرایی شوند. بنابراین این کتاب در ارائه نظرات کاربردی و ابزارهای اجرایی مدیریت فرآیند و کارت امتیازی متوازن نوشته شده است. از نظر من، بزرگترین فرصت برای بسیاری از شرکتها در دنیای امروز درک و سرمایه‌گذاری روی هم‌افزایی بین استراتژی و فرآیند است.

 

من مدت شانزده سال گذشته را صرف مشاوره کسب و کار نموده‌ام. شغل من بعنوان مشاور داخلی در زمینه مدیریت کیفیت جامع (TQM) شروع شد و در طول این سالهایی که جلو رفتم با روشهایی از قبیل بازمهندسی فرآیند، تیم‌های کاری خود-رهبری‌شده‌، بهینه‌کاوی، تسهیل‌گری تیم‌های با عملکرد بالا، برنامه‌ریزی هوشین، ترسیم نقشه استراتژی،  و کارت امتیازی متوازن درگیر شده‌ام. به اندازه کافی در جریان مشاهده مدهایی که می‌آیند و میروند بوده‌ام، و با شرکتهای زیادی در درک حقیقت اینکه چه چیزی آنها را موفق میکند (و چه کارهایی انجام نمیدهند!) کار کرده‌ام. امیدوارم این کتاب بینش مفیدی برای مدیرانی فراهم نماید که به ارتقاء سازمانهایشان با تمرکز بر پیوند بین فرآیندها و استراتژی دلبستگی دارند.

 


کتاب های زیر توسط موسسه ما چاپ شده است.

برای تهیه هر یک بر روی عکس مربوط به کتاب کلیک کنید. 


رفرنس خوب در حوزه مدیریت فرایند در دنیا:

 

کتاب BPM


آموزش BPMN

 


آموزش پروسس میکر

 


کتاب آموزش ویژوال پارادایم

 


 

 

به اشتراک بگذارید :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .