عضویت در کانال مدیریت فرایند
سیستم مدیریت فرایند کسب و کار (BPMS) چیست؟
BPMS چیست؟

سیستم مدیریت فرایند کسب و کار (BPMS) چیست؟

 

سیستم­ مدیریت فرآیندهای کسب و کار (نرم افزار BPMS) باعث تحولات عمده ای در متدولوژی های توسعه و استقرار فرآیندها شده اند. این سیستم ها از آن لحاظ که روی فرآیندها متمرکز هستند و بر عملیات چند منظوره تمرکز دارند، دارای حائز اهمیت بسیاری می باشند.

 

بنا به نظر فرانکل، سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار (نرم افزار BPMS) برنامه کاربردی وسیعی را برای افزودن کارایی تکنولوژی های فرآیند پیدا خواهد کرد. سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار برنامه کاربردی نرم افزاری­ است که فرآیندها را با کدنویسی حداقلی به سیستم های کاربردی تبدیل خواهد کرد.

 


مشاهده این فیلم برابری میکند با چندین ماه مطالعه و تجربه کاری

 

دوره مدیریت فرایندهای کسب و کار

 


سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار ” مجموعه ای از نرم افزارهای کاربردی می باشد که ” مدلسازی، اجرا، نظارت فنی و عملیاتی، و ارائه و نمایش فرآیندهای کسب و کار و قوانین را براساس یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی موجود و جدید وظیفه مداری و از طریق سرویس­های هماهنگ  و یکپارچه شده فراهم می­سازد. (راوستین، باتنبرگ و وال، ۲۰۰۸)

 

رویکرد جهانی به سیستم­ های مدیریت فرایندهای کسب و کار (BPMS)

امروزه، بسیاری از شرکت­های نرم افزاری دنیا، به منظوری کاربردی نمودن رویکرد مدیریت فرایندهای کسب و کار، اقدام به ارائه سیستم های مدیریت فرایندهای کسب و کار (نرم افزار BPMS) نموده اند. مطالعات موسسات معتبر تحقیقاتی نشان می­دهد که در دهه اخیر توجه گسترده­ای به استفاده از این سیستم­ها در آمریکا و سایر کشورهای توسعه یافته به وجود آمده است.

 

به عنوان مثال، پژوهشی که موسسه فورستر در سال ۲۰۱۵ با بررسی ۱۴۵سازمان عمده در آمریکا انجام داده است، نشان می­دهد در بین موضوعاتی که این سازمان­ها برای توسعه فناوری اطلاعات در آن­ها سرمایه ­گذاری کرده یا قصد دارند بکنند، مدیریت فرآیندهای کسب و کار جایگاه بالایی به خود اختصاص داده است، به گونه ای که در مجموع ۷۸ درصد سازمان­های مورد بررسی اظهار داشته اند زیرساخت مدیریت فرآیندهای کسب و کار را در سازمان­های خود ایجاد و یا برای ایجاد آن برنامه­ ریزی کرده اند. (والمر و مور، ۲۰۱۵)

 

 نرم افزار ‌BPMS

 

اگر چه در چند سال اخیر استفاده از مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) به صورت گسترده ای در جهان رواج یافته است ولی هنوز مفهوم آن به درستی درک نمی شود. موضوع مدیریت فرآیندهای کسب و کاربه طور کلی آنقدر مهم است که شرکت­هایی مانند دلفی، گارتنر  از آن به عنوان ” عامل تاثیر گذار بعدی ” و ” یکی از مهم­ترین تکنولوژی های کسب و کار” نام برده اند. با توجه به بازار رو به رشد نرم افزارهای مدیریت فرآیند کسب و کار (نرم افزار BPMS)، کمتر مدیری یافت می شود که این رشد و فرصت را نادیده بگیرد. (فورستر ۲۰۰۷)

 

همان طور در شکل زیر نیز  مشخص است، مطابق برآوردهای فورستر ، بازار سیستم های مدیریت فرآیندهای کسب و کار (نرم افزار BPMS) در فاصله سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ میلادی ، از ۱٫ ۷ میلیارد دلار به ۶٫ ۳ میلیارد دلار خواهد رسید. که بخشی از این هزینه صرف منابع انسانی و بخش دیگری از آن صرف یکپارچه سازی فرآیندهای کسب و کار شود. این امر نشانگر اهمیت این تکنولوژی می باشد. (والمر و توبنر، ۲۰۰۷)

 

دوره مدیریت فرایندهای کسب و کار

 


مطالعه مطالب زیر میتواند برای شما جذاب باشد:

چرایی استفاده از سیستم BPMS 

سیستم مدیریت فرایند یا BPMS چیست؟ 

ماموریت و اهداف نرم افزار BPMS 

چرا BPMS های متن باز بهترین گزینه ها است؟

معرفی ۱۰ BPMS  رایگان متن باز دنیا -۲۰۱۵


 

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .