عضویت در کانال مدیریت فرایند
چرا یک متخصص مدیریت فرایند باید با چند نرم افزار BPMS آشنا باشد؟
نرم افزار مدیریت فرایند

چرا یک متخصص مدیریت فرایند باید با چند نرم افزار BPMS آشنا باشد؟

 

بسیاری از موارد پیشنهاد داده ایم که بجای استخدام و کارمند شدن در حوزه مدیریت فرایند و حتی سایر حوزه های دیگر، بصورت ساعتی و پاره وقت در چند سازمان یا کسب و کار مشغول استقرار مدیریت فرایند شوید. این رویکرد چندین مزیت بسیار عالی برای شما به همراه خواهد داشت. یکی از این مزیت ها این است که اگر شما ۲۰۰ ساعت در یک ماه در یک سازمان کار کنید، A واحد برای شما یادگیری به همراه خواهد داشت و اگر ۱۰۰ ساعت در همان سازمان در طول ماه مشغول کار باشید، تقریباً همان A واحد یادگیری را برای شما دارد. خوب طبیعی است اگر در دو سازمان بصورت ساعتی کار کنید، ۲A یاد خواهید گرفت و حتماً شما هم تایید می کنید که پارامتر یادگیری خصوصاً در ۱۰ سال اول کارتان حتی از پول در آوردن مهم تر است. یعنی ۱۰ سال اول کار شما و دانش و مهارت هایی که در طول این ۱۰ سال فراخواهید گرفت، اینده ۲۰-۳۰ ساله شغلی بعدی شما را رقم خواهد زد.

 

البته موقعیت کار کردن بصورت ساعتی در چند سازمان خیلی هم ساده به وجود نمی آید و بسیاری از شما توقع کار تمام وقت را دارند. ولی چه چیزهایی باعث میشود سازمان ها حاضر باشند، شما نصف زمان تان را به آنها اختصاص دهید و نصف زمان دیگرتان را جای دیگری مشغول به کار باشید؟

 

بارها و بارها مشاهده کرده ام که نفرات بسیار مسلطی در حوزه مدلسازی فرایند و استاندارد BPMN2 بصورت کارمندی و تمام وقت مشغول فعالیت در یک سازمان یا پروژه هستند ولی چون ذوابعاد و چند تخصصه نیستند قدرت مانور زیادی نداشته و با وجود سال ها تجربه نتوانسته اند تبدیل به مشاور یا چیزی شبیه این شوند. این افراد حتی در سمت مدیر پروژه هم که باشند، خروجی کارشان گره گشای سازمان نیست و صرفاً یک سری مستند تولید کرده اند که طی سال های بعد نیاز به بازنگری داشته و بعد از مدتی از رده خارج خواهند شد.

 

یکی از خدماتی که از متخصصین مدیریت فرایند انتظار می رود، مشاوره دادن در زمینه انتخاب نرم افزار BPMS مناسب است. یعنی با توجه به شرایط سازمان و کسب و کار که میخواهد مدیریت فرایند را مستقر کند باید بتوانیم نرم افزار BPMS مناسب را به آنها پیشنهاد دهیم.

 

برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید در مورد نرم افزارهای BPMS مختلف اطلاعات داشته باشید. همانطورکه قبلاً نیز گفته ایم نرم افزارهای BPMS ایرانی فاقد کیفیت لازم هستند و میزان مقبولیت و استفاده از آنها در کشورمان روند کاهشی دارد. سازمان های زیادی در طول سال قبل نرم افزارهای BPMS ایرانی خود را کنار گذاشته و آنرا با نرم افزارهای BPMS با کیفیت خارجی جایگزین کرده اند. برخی از نرم افزارهای BPMS با کیفیت خارجی که یادگیری آنها توصیه میشود عبارتند از:

  • نرم افزار بونیتا (Bonita BPMS)
  • نرم افزار بیزاجی (Bizagi BPMS)
  • نرم افزار کاموندا (Camunda BPMS)
  • نرم افزار اکتیویتی (Activiti BPMS)
  • نرم افزار پروسس میکر (Processmaker BPMS)
  • و…

 

البته قرار نیست شما استاد کار کردن با نرم افزارهای BPMS مختلف باشید و به همه آنها مسلط باشید ولی باید در مورد هر کدام اطلاعات لازم را داشته و کلیاتی از نحوه عملکرد نرم افزار BPMS بدانید تا بتوانید در خصوص بکارگیری آنها با توجه به شرایط موجود سازمان بمناسب ترین گزینه را پیشنهاد دهید.

 

برای این منظور نرم افزارهای BPMS با کیفیت و پرکاربرد را طی چندین وبینار آموزش خواهیم داد.

 

شرکت در این وبینارها به کلیه علاقه مندان و متخصصین حوزه مدیریت فرایند توصیه می شود.

 

فعلا سه وبینار برگزار خواهیم کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام، روی عنوان آن در خط بعدی کلیک کنید:


برای مطالعه سرفصل‌های دوره آموزش نرم‌افزار بیزاجی روی تصویر زیر کلیک کنید

دوره آموزشی نرم افزار بیزاجی


برای مطالعه سرفصل‌های دوره آموزش نرم‌افزار کموندا روی تصویر زیر کلیک کنید

دوره آموزشی نرم افزار کموندا


 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .