عضویت در کانال مدیریت فرایند
معرفی کتاب آموزش OKR
okr چیست

معرفی کتاب آموزش OKR

کتاب مهم ها را بسنجید- Measure What Matters

 

این کتاب توسط جان دوئر به رشته تحریر درآمده است و به عنوان یکی پرفروش ترین کتاب ها در نشریه تایمز نیز معرفی شده است.

 

وی در طی ۳۷ سال، خدمات و مشاوره های ارزشمندی به کارآفرینان ارائه کرده و بر اساس تجربیات کسب کرده در سال ۲۰۱۸، کتابی تحت عنوان (Measure What Matters) نوشت که به سرعت در لیست پرفروش ترین های نیویورک تایمز قرار گرفت.

 

او در این کتاب، گام هایی برای تعیین اهدافی متهوارنه و نیز راه های رسیدن به آن اهداف را به خوبی تببین کرده است. همچنین جان دوئر از طریق این کتاب و وب سایت WhatMatters.com، درس های ارزشمندی را به نوآوران و کارآفرینان ارائه می کند.

 

جان دوئر که از سرمایه گذاران اصلی و عضو هیئت مدیره های گوگل و آمازون بوده است به کسب و کارهای زیادی در این زمینه مشاوره ارائه کرده است.

 

او با سیستم OKR اولین بار در سال ۱۹۷۰ آشنا شد، زمانی که به عنوان مهندس در شرکت اینتل مشغول به بود، دقیقا زمانی که اَندی گرو (Andy Grove) افسانه ای؛ بزرگ ترین مدیر عصر خودش، سکان شرکت اینتل را در دست داشت. جان دوئر، بعدها به عنوان سرمایه گذار خطر پذیر، ایده ها و بینش های اندی گرو را با بیش از ۵۰ شرکت دیگر در میان گذاشت و در هر جایی که به درستی اجرا شد، به خوبی جواب داد.

 

در این سیستم هدف گذاری  یا به تعبیری هدف چینی، اهداف عینی (O – Objectives) بیانگر چیزهایی که است که قصد دستیابی به آنها را داریم و دستاوردهای کلیدی (KR – Key Results)  هم مشخص کننده این است که چگونه با اقداماتی مشخص و قابل اندازه گیری و در یک زمان بندی مشخص، به آن اهداف با اولویت بالا برسیم. در این سیستم، اهداف همه افراد، از کارکنان عادی تا مدیرعامل، برای کل سازمان مشخص است.

 

با کلیک بر روی عنوان زیر می توانید نسخه اصلی این کتاب را به راحتی دانلود نمایید.

Measure What Matters – John Doerr

 

گفتنی است این کتاب ترجمه شده است که با جستجو در فضای وب می توانید نسخه فارسی آنرا مشاهده و تهیه نمایید.

 

OKR چیست

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .