عضویت در کانال مدیریت فرایند
خلاصه ای از گزارش مجله فراستر ویو (Forrester Wave)

در این نوشته خلاصه ای از گزارش مجله فراستر ویو (Forrester Wave) را در خصوص تجزیه و تحلیل برترین و مناسب­ترین نرم افزارهای اتوماسیون فرآیند (نرم افزارهای BPMS) آورده شده است.

 

معیارهای انتخاب ارائه دهندگان نرم افزار اتوماسیون فرآیندها بر اساس گزارش مجله فراستر ویو

  • “قابلیت اداره کردن فرآیندهای پیچیده و طولانی“. امکان اجرای فرآیند در هنگام به روزرسانی‎ها، مقیاس پذیری بالا، پیچیدگی و تغییرپذیری بالای فرآیند و غیره.
  • “مدیریت موردی پویا”. توانایی تحمل محیط های پیچیده و خاص،از جمله توانایی رسیدگی به سناریوهای شناخته شده مانند مدیریت حادثه، تحقیقات در مورد حادثه، درخواست خدماتوغیره.
  • “کم کد بودن و قابل استفاده بودن برای توسعه دهندگان نرم افزاری کسب و کار”. ویژگی های کم کد بودن یعنی پشتیبانی برای ایجاد اپلیکیشن های فرآیند دیجیتال.
  • “پشتیبانی از قابلیت های مجاور”. پشتیبانی از قابلیت های غیر هسته ایمانند اتوماسیون فرآیند روباتیک، مدل سازی قوانین / تصمیمات، مدیریت محتوا، پشتیبانی از کانکتور ادغام و غیره.
  • “ظرفیت اثبات شده برای بسیاری از اپلیکیشن‎ها در ابعاد مناسب”. ارائه سابقه اثبات شده در مورد استقرار تعداد زیادی اپلیکیشن در مقیاس مناسب برای مشتریان.

 

در ادامه به ۱۰ مورد از بهترین و مناسب­ترین نرم افزارها جهت اتوماسیون سازی فرآیندها پرداخته و به بررسی اجمالی هریک می­پردازیم:

  • IBM برای فرآیند های پیچیده یک پلتفرم قدرتمند ارائه داده است. پیشتر متقاضیان IBM از تداخل محصولاتی که دیدگاه و استراتژی مشترکی نداشتند رنج می بردند اما دیگر چنین نیست.IBMپیشنهادهای مدیریت محتوا، مدیریت تصمیم گیری و اتوماسیون فرآیند خود را تحت یک تیم اجرایی و مهندسی واحد و با اجرایی یکپارچه برای ورود به بازار، یکپارچه کرده است. همچنین برخی ادغام با قابلیت­های Waston AI IBM را انجام داده است که از عملی ترین موارد برای هدایت ارزش کسب و کارهایی با فرآیند های ویژه است. در نتیجه می­تواند یک راه حل بسیار یکپارچه ارئه کند که می­تواند برای اجرای فرآیندهای عمیق به ­کار رود. همچنینIBM قابلیت های بومی خود را از طریق مشارکت باAutomationAnywhereو  UiPathبرای پشتیبانی از RPA ارائه کرده است.

 

  • پگا (Pega) با موفقیت در حال تبدیل شدن به یک مدل معماری و تجاری مدرن است.پگادر حال ساخت تعدادی از سخت­ترین محورهاست و این کار را توانسته با موفقیت انجام دهد. همچنین یک طراحی پلتفرمی برای توسعه دهندگان فنی جهت مدل­سازی پیچیده ترین فرآیندها طراحی کرده است و آن را به نحوی توسعه داده است که استقرار گسترده اپلیکیشن های کم کد را بپذیرد. پگا همچنیناز طریقPegaRobotics، توانسته است اتوماسیون فرآیند رباتیک ( RPA) کاملا یکپارچه عرضه کند.

 

  • اپیان (Appian) یک ارائه دهنده کم کد است که می­تواند در محیط فرآیندهای پیچیده به خوبی کار کند. Appian (Appian) به عنوان یک ابزارکم کدشناخته شده است.درحالی که مدیریت موردی و فرآیند بسیار مهم هستند، انتخاب مناسبی خواهد بود. اپیان با این­که یک ابزار کم کد است، اما در برخورد با انواع مختلف معاملات بسیار پیچیده و فرآیند محور که مشخصه بازار BPM سنتی هستند گزینه بسیارمناسبی است. استراتژی کم کد بر استفاده از تجربه توسعه دهندگان حرفه ای تمرکز دارد که با استفاده از ابزارهای خود اجازه می دهند علاقمندان بتوانند نرم افزار را سریع­تر توسعه دهند. اپیان همچنین با استفاده از Automation Anywhere, Blue Prism UiPath را برای پشتیبانی کاملا یکپارچه از RPAرا ارائه می­دهد.

 

  • بیزاجی(Bizagi) بین مدل های اتوماسیون فرآیند گسترده و عمیق قرار دارد و خود را با عنوان “وسیع ترین اعماق” معرفی می­کند. بیزاجی مدل سازی بسیار محبوب بیزاجی مدلر (Bizagi Modeler) را برای مدل سازی فرآیند و اسناد و مدارک بدون هزینه ارائه می دهد. بیزاجی همچنین همواره بر توسعه کم کد برای توسعه دهندگان غیر حرفه ای متمرکز بوده و همیشه در محیط هایی که نیاز به تنوع زیادی از اپلیکیشن‎های فرآیند محور داشته باشند، همراه با مشتریان مرجع و استقرار بیش از ۱۰۰۰ اپلیکیشن،توانایی حود را نمایان کرده است.با این­که بیزاجی (Bizagi) یک مد­ل ساز کم کد است اما توانایی مدل­سازی فرآیند های عمیق و پیچیده را دارد و روز به روز بر این توانایی خود می­افزاید.. بیزاجی با استفاده از Automation Anywhere, Blue Prism و UiPath پشتیبانی از RPAرا نیز ارائه می‎دهد. هم­چنین یک کانکتور Excel را معرفی کرده که رویکردی هوشمندانه برای وارد کردن فرآیندهای سنتی اکسل به صورت آفلاین به یک جریان فرآیند آنلاین است. همچنین بیزاجی(Bizagi) با این­که کم کد است اما برای کارکرن با سناریوهای مدیریت فرآیند پیچیده و مدیریت موردی بسیار کارا است.

 

البته توجه نمایید نرم افزار بیزاجی جزء نرم افزارهای BPMS قدرتمند در سطح دنیال به شمار میرود ولی در کشور ما در حال حاضر پشیبانی مناسبی برای این نرم افزار ارائه نمی شود.

 

  • OpenText برای اتوماسیون محتوا محور و مدیریت موردی، جامع است. OpenText ، با سوار شدن بر روی پلتفرم Cordys به عنوان موتور فرآیند برای پیشنهاداتAppWorks ، پیشرفت خوبی در عقلانیت کسب و کار کسب و کار برای عرضه کنندگان اتوماسیون فرآیندایجاد کرده است. به عنوان بخشی از این تلاش OpenText برای نوسازی پلتفرم خود، بر توسعه کم کد استقرار در فضای ابری در ابر OpenText متمرکز شده است. قابلیت های OpenText رابطه با مدیریت پرونده عالی هستند و هنگام جفت شدن با سرور محتوای OpenText و پیشنهاد Extended ECM ، در بهترین حالت خود قرار می‎گیرد. این امر پلی برای یکپارچگی با اپلیکیشن‎های تجاری پیشرو، که مهمترین آنها SAP است، ایجاد می‎کند. OpenText همچنینAppWorks را با تجزیه و تحلیل و قابلیت های هوش مصنوعی موجود در پیشنهاد Magellan خود گسترش داده است. در نتیجه با این­که بسیار جامع است اما فاقد پشتیبانی بومی یا از پیش آماده شده از  RPAاست.

 

  • بونیتا سافت (Bonitasoft) یک پیشنهاد متن باز (Open Source) پیشرو برای اتوماسیون فرآیندمی­باشد. بونیتا با استفاده منبع باز بودن خود پشتیبانیِ از پیش آماده شده از UiPath برای PRA ارائه کرده است. در حالی که پلتفرم بونیتا، پشتیبانی گسترده‎ای برای توسعه کم کد اپلیکیشن ارائه می دهد، در عین حال با قابلیت هایی همچون یک محیط توسعه اختصاصی برای طراحی UIاز نیازهای توسعه دهندگان حرفه‎ای نیز پشتیبانی می‎کند. همچنین پشتیبانی قوی از DevOps ارائه می دهد و روش تحویل پیوسته آن را تقویت می‎نماید. در نتیجه یک پلتفرمی است که برای ساخت و استقرار در یک سطح ساده است. پشتیبانی‎های بونیتا (Bonita) از توسعه دهندگان حرفه ای می تواند مانند یک شمشیر دو لبه باشد. مشتریان بونیتا را بسیار عالی ارزیابی می‎کنند، اما آن­ها گزارش داده‎اند که توسعه نرم افزار در درجه اول توسط توسعه دهندگان نرم افزاری آموزش دیده و حرفه ای انجام می‎شود.

 

  • کوفاکس (Kofax) در اتوماسیون اسناد عالی است اما یک پلتفرم عمومی کم کد نیست. کوفاکس (Kofax) دارای پیشینه ای خوب در اتوماسیون فرآیندهای سند محور است و دارای تجربه در ضبط، مصرف و طبقه بندی اسناد می باشد. علاوه بر این قابلیت ها، کوفاکسRPA(Kofax) بومی برای تقویت وظایف انسان محور و هدایت کامل­تر اتوماسیون فرآیندهای پیوسته ارائه می دهد. در واقع، مشتریان مرجع گزارش داده اند که کوفاکس(Kofax) RPA را به عنوان بخش اصلی راه حل کوفاکس (Kofax) ارائه می­دهد و آن را به همراه ضبط محتوا و هماهنگی فرآیندی بسته بندی کرده است. کوفاکس با تمرکز بر روی وارد کردن مشتری در محیط های پیچیده و تنظیم شده‎ای مانند سرویس های مالی، تولید وثیقه و بیمه، یک راه حل جامع ارائه داده است. هیچ یک از منابع کوفاکس(Kofax) در مورد استفاده از این پلتفرم برای توسعه اپلیکیشن ها در مقیاس گسترده ارائه نداده اند.

 

  • آئوراپورتال (AuraPortal) از مایکروسافت برای ارائه اپلیکیشن های اولویت دهنده به فرآیند کمک می گیرد. در حالی که آئوراپورتال(AuraPortal) بستگی به هیچ یک از تکنولوژی های مایکروسافت ندارد، از همکاری با مایکروسافت برای تقویت قابلیت های فنی و استراتژی رفتن به بازار استفاده کرده است. آئوراپرتال(AuraPortal) ادغام بومی با شیرپوینت را به صورت آنلاین برای پشتیبانی از محتوا فراهم کرده، از Azure SQL بهره می‎گیرد، دارای مجموعه ای از Microsoft Cognitive Services (سرویس های شناختی مایکروسافت) است، و با استفاده از Azure Dashboard بر عملکرد نظارت دارد. هماهنگی آئوراپورتال(AuraPortal) با مایکروسافت بدان معنی است که در آن محیط بهترین عملکرد را دارد. همچنین بیش از همه برای اپلیکیشن های فرآیندهای پیچیده مناسب است.

 

  • جنپکت (Genpact) یک اتوماسیون پیچیده را با ترکیبی از پلتفرم و سرویس ها به کار می‎گیرد. قابلیت های هماهنگ سازی و اتوماسیون فرآیند مرکزی، پس از دستیابی به PNMsoft در سال ۲۰۱۶ حاصل شد، که طی آن با پلتفرم وسیع­تر خود یعنی کورا(Cora) ادغام گشت. کورا (Cora) مجموعه گسترده ای از قابلیت های ماژولار را ارائه می دهد که اتوماسیون فرآیند را به همراه قابلیت های هوش مصنوعی تحویل می‎دهند. از جمله این قابلیت ها می‎توان به یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، دید رایانه‎ای و قابلیت های مکالمه به همراه تجزیه و تحلیل گسترده اشاره کرد. نکته مهم این است که کورا از اتوماسیون فرآیند با استفاده از ابزارهای نقشه برداری از تجربه مشتری پشتیبانی نموده و به نحوی بسیار مؤثر با تحول دیجیتالی مشتری محور هم­ترازشده است. جنپکت (Genpact) پیشینه زیادی در خدمات حرفه ای دارد و به دلیل به عهده گرفتن پروژه های بسیار پیچیده و بزرگ شهرت دارد.

 

  • هایلند (Hyland) در DCM موقعیت خوبی دارد اما برای توسعه فرآیند کم کد مناسب نیست. هایلند (Hyland) از پیشینه خود در زمینه مدیریت محتوا و اسناد به عنوان اهرمی برای داشتن موقعیت پایدار و مستحکم در DCM، که در آن امتیازات بسیار بالایی داردبهره می­برد. البته، این پیشنهاد توسط قابلیت های مدیریت محتوای هایلند (Hyland) پشتیبانی می شود و با ویژگی های قدرتمندی مانند اپلیکیشن‎های از پیش ساخته، قوانین، ساختارها و چارچوب­هایی برای هدایت سریع ارزش تقویت شده است. این ویژگی‎ها همراه با یک اکوسیستم غنی شریک، توانسته است هزینه ها و خطرهای مرتبط با پروژه های پیچیده مدیریت موردی راکم کند. هایلند(Hyland) مجموعه کاملی از کانکتورهای ادغام را نیز ارائه داده که بیشتر مربوط به بار کاری مدیریت موردی هستند. هایلند(Hyland) در عین حال که برای کمک به کاهش هزینه های توسعه و پیچیدگی، در ابزارهای توسعه کد کم سرمایه گذاری کرده است بهترین مجموعه نرم افزاری برای نمونه سازی و توسعه سریع اپلیکیشن هایی است که حول قابلیت های مدیریت موردی و مدیریت محتوای هایلند (Hyland) می چرخند. مشتریان هایلند(Hyland)تعداد اپلیکیشن های مستقر شده کمتری را گزارش داده­اند، اما آن برنامه ها را پیچیده و حیاتی را توصیف می­کنند.

 

برای دریافت اصل گزارش بر روی عبارت زیر کلیک کنید:

The-Forrester-Wave™_-Software-For-Digital-Process-Automation-For-Deep-Deployments-Q2-2019

 

این مطلب را هم بخوانید: بهترین نرم افزار BPMS کدام است؟ 

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .