عضویت در کانال مدیریت فرایند
بنچ مارکینگ موسسه bpminstitute در حوزه مدیریت فرایند
مدیریت فرایند

در این مطلب می خواهیم در مورد دوره های مدیریت فرایند موسسه bpminstitute که یکی از معتبرترین موسسات آموزشی در حوزه مدیریت فرایند است مطالب قابل تاملی برای شما خواننده گرامی ارائه نمایم.

 

در تصویر پایین مسیر فرایگیری مدیریت فرایند، معماری کسب و کار و دیجیتال و مکانیزاسیون را مشاهده می نمایید.

 

مدیریت فرایند

 

موسسه bpminstitute دو موسسه دیگر نیز تاسیس کرده است برای اینکه بتواند بصورت تخصصی بر روی دو موضوع مهم معماری کسب و کار و دیجیتالی کردن و مکانیزاسیون فعالیت نماید.

اجازه دهید خیلی مختصر در مورد دو موسسه دیگر توضیح دهم و سپس به سراغ اصل مطلب بروم که بنچ مارکینگ دوره های مدیریت فرایند موسسه bpminstitute است.


موسسه bainstitute

موسسه bainstitute.org یا موسسه معماری کسب و کار، یکی از موسساتی است که نسبت به موسسه قبلی یعنی bpminstitute تازه تاسیس تر بوده تا بتواند بصورت تخصصی بر روی موضوع مهم و جدید معماری کسب و کار فعالیت نماید.

 

اگرچه دانش معماری کسب و کار یک دانش نوپا است اما می تواند در شکل گیری و هدایت کسب و کار های ایرانی کمک کننده باشد. معماری کسب و کار می تواند در توصیف عملیات تجاری و عملکردهای مورد نیاز برای حمایت از استراتژی تجاری یک کسب و کار کمک کند.

 

یکی از بهترین مراجع برای یادگیری معماری کسب و کار، راهنمای BIZBOK است که توسط انجمن معماری کسب و کار (Business Architecture Guild) واقع در آمریکا تدوین شده است.

 

راهنمای BIZBOK® ویرایش یازده در هشت بخش اصلی و یک سری ضمیمه های پشتیبانی سازماندهی شده است که در این نوشته می توانید در مورد هر فصل توضیحات کلی و موضوع اصلی آن را مشاهده نموده و در انتها با تکمیل یک فرم ساده کتاب را دانلود نمایید.

 

برای مطالعه و دانلود استاندارد BIZBOK می توانید بر روی تصویر پایین کلیک کنید.

 

کتاب BIZBOK


موسسه dbizinstitute

مباحث مهم مربوط به تحول دیجیتال و مکانیزاسیون فرایندها و بکارگیری فناوری اطلاعات در حوزه هایی نظیر مدیریت فرایند، امروزه از اهمیت فزاینده ای برخوردار است بطوریکه bpminstitute یک موسسه مستقل برای این منظور تاسیس کرده است.

همانطور که در تصویر بالا مشخص است و بسیار نیز جالب است در این موسسه و مباحث تدریس شده در این موسسه نیز مانند موسسه اصلی یعنی bpminstitute سر کله چابک و تجزیه و تحلیل چابک نیز به چشم می خورد.

سایر مباحث مهمی که این موسسه پوشش میدهد عبارتند از:

  • فرایندکاوی
  • اتوماسیون تصمیمات
  • نرم افزارهای BPMS
  • یکپارچگی

 

حال به سراغ اصل داستان و موسسه bpminstitute برویم.


موسسه bpminstitute

در مسیر پیشنهادی بابت فراگیری مدیریت فرایند در این موسسه 4 گروه دوره آموزشی پیشنهاد شده است که به ترتیب عبارتنداز:

  • Agile BPM
  • Business Process Analysis
  • Business Process Management
  • Operational Excellence

 

یکی از گروه های آموزش مهم که در این موسسه به چشم می آید، Agile BPM یا مدیریت فرایند چابک است که به عنوان دوره اول به همه علاقه مندان حوزه مدیریت فرایند پیشنهاد می گردد. در طی این دوره به 4 مبحث مهم پرداخته میشود که به قرار زیر است:

 

در ادامه مفاد آموزشی در خصوص هر یک از موارد بالا را مورد اشاره قرار خواهیم داد.

 

متدولوژی چابک برای مدیریت فرایند: متدولوژی چابک برای مدیریت فرایند در مورد چگونگی به کارگیری مفاهیم، اصول و استانداردهای چابک برای اعضای مدیریت فرآیند کسب و کار از جمله تحلیلگران، مدیران پروژه و رهبران بحث می کند. در این خصوص در مورد ارائه ارزش بیشتر در BPM تاکید شده است. این کلاس برای تمرین‌کنندگان BPM که با تیم‌های اسکرام کار می‌کنند و برای رهبرانی که می‌خواهند اصول چابک را به بخش‌های بهبود فرآیند خود تزریق کنند بسیار عالی است.

 

نقش ها و مسئولیت های BPM چابک: کلاس Agile BPM Roles and Responsibilities بر نحوه اجرای چابک در ابتکارات BPM تمرکز دارد. شرکت کنندگان یاد خواهند گرفت که چگونه اصول چابک را در BPM و چرخه عمر BPM چابک به کار ببرند. علاوه بر این، آنها یاد خواهند گرفت که چگونه نقش‌ها را در مدیریت فرایند چابک تطبیق دهند و چگونه فعالیت های بهبود فرآیند را انجام دهند که ارزش را سریع‌تر برای مشتریان داخلی و/یا خارجی ایجاد کند.

 

تکنیک های BPM چابک: Agile Techniques for BPM  تمرین عملی در استفاده از تکنیک های مختلف برای اصلاح، ارائه و نمایش داستان های کاربر در BPM چابک می دهد. این کلاس برای تحلیلگران BPM که با تیم‌های اسکرام کار می‌کنند و برای رهبرانی که می‌خواهند اصول چابک را به بخش‌های بهبود فرآیند خود تزریق کنند، عالی است.

 

BPM چابک در عمل:  Agile BPM in Action به شرکت کنندگان تجربه عملی در استفاده از مفاهیم، اصول و تکنیک های BPM چابک می دهد. شما تجربه ای همه جانبه در چرخه سرعت برای BPM چابک از برنامه ریزی اسپرینت تا نسخه آزمایشی اسپرینت خواهید داشت.

 


نتیجه گیری:

همانطور که در این مطلب مشاهده کردید، گام اول برای یادگیری مدیریت فرایند از نگاه موسسه bpminstitute ، فراگیری مدیریت فرایند چابک است. مدیریت فرایند چابک به سازمان ها کمک می کند تا از نگاه سنتی مدیریت فرآیندهای کسب و کار عبور کرده و در یک بازه زمانی به نام اسپرینت است که قرار است در آن بخش کوچکی از BPM را انجام دهیم. ما قرار نیست در هر فاز، به محض آنکه صد درصد آن انجام شد، وارد فاز دیگری شویم، بلکه بخشی از آن فاز که انجام شد وارد فاز دیگری می شویم. در نتیجه فراگیری اصول چابک و کاربست آن در مدیریت فرایند از اهمیت فزاینده ای برخوردار است که به همه علاقه مندان مدیریت فرایند توصیه میشود.

 

به اشتراک بگذارید :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .