عضویت در کانال مدیریت فرایند
معرفی سایت BPM.com
سایت مدیریت فرایند

پس از یک دهه بحث و گفتگوهای متناقض و مناقشه برانگیز در مورد معنای “BPM” ، متخصصان مدیریت فرآیند در وبسایت BPM.com  به گردآوری به روز ترین مطالب و تعاریف و منابع مورد استفاده محققان پرداخته اند. تعریفی رسمی و قطعی که مسئولین این وبسایت با همراهی سایر متخصصان صنعت برای BPM ارائه نموده اند عبارتند از:

“مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) یک رشته است که شامل هر ترکیبی از مدل سازی، اتوماسیون، اجرا، کنترل، اندازه گیری و بهینه سازی جریان فعالیت های کسب و کار ، در حمایت از اهداف شرکت ، سیستم های پوشا ، کارمندان ، مشتریان و شرکای داخل و خارج از مرزهای شرکت است”.

در ادامه با بخش های مختلف این وبسایت که ممکن است برای کاربران مفید باشد خواهیم پرداخت. وبسایت BPM.com ، دارای فروم یا تالار گفتگو نیز هست و علاقمندان می توانند با عضویت در آن در مباحث آنلاین شرکت نمایند.

 

Articles

کافی است از منوی بالای صفحه روی گزینه Articles کلیک نمایید تا به مخزن ارزشمندی از مقالات دسترسی پیدا کنید. در این قسمت بیش از صدها مقاله در زمینه های BPM، هوش مصنوعی ، اینترنت اشیاء، اتوماسیون هوشمند و … به طور رایگان در دسترس علاقمندان قرار داده شده است.

 

Featured white paper

از منوی بالای صفحه اصلی روی عبارت Resources کلیک کرده و  از منوی ظاهر شده گزینه Featured white paper را انتخاب نمایید. در این قست بالغ بر صدها Featured white paper یا گزارشات ویژه موجود است که به برخی از سوالات شما پاسخ خواهند داد. برای دانلود هر یک از آنها ابتدا می بایست فرم الکترونیکی کوچکی را که شامل اطلاعات شخصی و شغلی شماست پر کنید. پس از آن امکان دسترسی رایگان به گزارشات را خواهید داشت. اغلب آنها شامل مطالعات انجام شده توسط شرکت های مشاوره ای همچون فارستر و یا مصاحبه هایی با افراد صاحب نظر در زمینه مدیریت فرآیند، اتوماسیون دیجیتال فرآیند، سیستم های هوش مصنوعی، تحول دیجیتال، استفاده از پلتفرم های کم کد…  هستند که به سوالات متداول در ارتباط با همین مباحث پاسخ می دهند. این گزارشات به ترتیب تاریخ انتشار مرتب شده اند.

 

Case study

در منوی بالای صفحه اصلی روی عبارت Resources کلیک کرده و از منوی ظاهر شده گزینه Case study را انتخاب نمایید. در این قسمت می توانید به ده ها نمونه کیس استادی در زمینه پیاده سازی مدیریت فرآیند و اجرای BPM در سازمان های مختلف و ابتکار عمل های مورد استفاده، دسترسی داشته باشید. برخی از این مطالعات موردی عبارتند از: اجرای الزامات زیست محیطی شرکت تویوتا، معرفی معماری فرآیندگرا در گروه بیمه HanseMerkur در آلمان، ارائه سرویس های BPMS در شرکت نوکیا-زیمنس برای یکپارچه سازی سیستم ها پس از ادغام دو مجموعه، استقرار اتوماسیون فرآیند برای سرعت بخشیدن به امور اداری و پر کردن فرم های متقاضیان وام در LPO (برنامه های وام انرژی) در ایالات متحده و… . دسترسی به این مطالب و استفاده از ابتکار عمل های کلیدی و اقدامات فرآیندی، کاملا رایگان است.

 

First Impression

در منوی بالای صفحه اصلی روی عبارت Resources کلیک کرده و از منوی ظاهر شده گزینه First Impression را انتخاب نمایید. صفحه First Impression درباره پلتفرم های مختلف BPM و انتشار نسخه های جدید و توسعه محصولاتشان توضیحاتی به خوانندگان ارائه می نماید. در این صفحه علاوه بر اینکه در مورد شناخته شده ترین پلتفرم های BPM و ویژگی های کلی هر یک اطلاعاتی به دست می آورید با جدیدترین قابلیت های اضافه شده در هر یک و هدف و رسالت شرکت های سازنده نیز آشنا خواهید شد. برخی از پلتفرم هایی که توسط تیم تحقیقاتی BPM.com معرفی شده اند عبارتند از: WorkflowGen، Appian، FlowForma ، IActive ACM Suite  و غیره.

 

پادکست ها

در منوی بالای صفحه اصلی روی عبارت The BPM Podcast کلیک نمایید. در این بخش می توانید به نسخه الکترونیکی و در برخی موارد نسخه صوتی پادکست های تهیه شده توسط گروه BPM.com دسترسی داشته باشید. پادکست ها شامل میزگردها و مصاحبه هایی با افراد صاحب نام در زمینه اتوماسیون فرآیند، پلتفرم های BPM، BPM در عصر دیجیتال، آینده BPM و غیره می باشند.  پادکست ها به ترتیب تاریخ مرتب شده اند و به طور رایگان در دسترس هستند.

 

فروشندگان BPM

Vendor Guide  تعدادی از مهمترین راه حل های BPM از جمله ProcessMaker،   camunda، SIGNAVIO، bizagi، Appian و … را معرفی نموده و اطلاعات مفیدی از جمله آدرس و شماره تلفن شرکت سازنده و آدرس وبسایت مربوطه را ارائه می‎دهد.

 

چند سایت مهم دیگر در حوزه مدیریت فرایند

دوره مدیریت فرایندهای کسب و کار

 

آموزش مدیریت فرایندهای کسب و کار

 

 

 

apqc چیست

 

 

به اشتراک بگذارید :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وب سایت محفوظ می باشد .